منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 444 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899284 نفر

مشاهده شماره خبر7660

عنوانکارآزمایی‌های بالینی موفقیت آمیز یک داروی ترک اعتیاد گیاهی
متن

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه داروی ترک اعتیاد جهاد دانشگاهی با موفقیت مطالعات بالینی را بر روی تعداد زیادی از بیماران اجرایی کرده است، ابراز امیدواری کرد که این اقدام فرهنگ سازی برای انجام مطالعات بالینی برای داروهای گیاهی تولیدی باشد.

به گزارش ایفدانا و به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا شانه ساز، معاون وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از داروی گیاهی ترک اعتیاد ساخته شده توسط محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به مناسبت چهلمین سالگرد جهاددانشگاهی که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: بزرگداشت جهاددانشگاهی بهانه‌ای شد تا یک داروی گیاهی مورد تایید سازمان غذا و دارو، پزشکان و داروسازان رونمایی شود.
 

وی افزود: یکی از انتظارات و اهرم‌هایی که در مقابله با تحریم‌های ظالمانه با ایران داریم استفاده از ظرفیت‌های بومی و ملی بدست نیروهای متخصص خودمان است که در این راستا داروهای طبیعی و گیاهی در این سیاست جایگاه ویژه‌ای دارند.
 

شانه‌ساز، سازمان غذا و دارو را متولی امر صدور مجوزها دانست و ادامه داد: در این راستا سعی کردیم با ارائه تسهیلات و همکاری و مشاوره ، فعالان این عرصه را یاری کنیم و تلاش شد با همکاری با محققان جهاد دانشگاهی این داروی گیاهی تولید شود و به وظیفه خود عمل کنیم.
 

رییس سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: امروز خوشبختانه شاهد فعالیت ۲۵۰ کارخانه در زمینه گیاهان دارویی هستیم که با حجم بازار بزرگ چند هزار میلیارد تومانی به تولید می‌پردازند. تولید این دارو هم مشت نمونه خروار است که در بخش درمان جایگاه خود را بدست آورده است.
 

شانه ساز با بیان اینکه نیاز است که پزشکان و داروسازان برای اثبات و نشان دادن اثر بخشی داروهای گیاهی سندی را ارائه کنند، اظهار کرد: این دارو با کسب موفقیت در انجام مطالعات بالینی بر روی تعداد زیادی از بیماران و فرهنگ سازی برای انجام مطالعات بالینی داروهای گیاهی تولید شده کردند.
 

معاون وزیر بهداشت، با تاکید بر این‌که اداره کل گیاهان دارویی سازمان غذا و دارو برای معرفی هر چه بهتر داروهای گیاهی تلاش می‌کند، تاکید کرد: بر این اساس فعالیت‌هایی را اجرایی کرده است و این روند در توسعه مصرف داروهای گیاهی موثر خواهد بود و امیدوار هستیم که این داروهای گیاهی به مرحله صادرات به کشورهای دیگر هم برسند./

 اولین داروی گیاهی تأیید شده اعتیاد رونمایی شد
تاریخ درج1399:05:16
کلمات کلیدی
بازدید463
گروهاخبار عمومي