منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 140 نفر
بازدید دیروز: 313 نفر
تعداد کل بازدید: 897597 نفر

مشاهده شماره خبر7662

عنوانتلاش ۵ گروه برجسته ایرانی برای ساخت واکسن کرونا /آغاز مطالعات بالینی؛ بزودی
متن

وزیر بهداشت از تلاش حداقل پنج گروه برجسته ایرانی برای ساخت واکسن کرونا خبر داد و گفت: مطالعات بالینی این واکسن ها بر روی انسان به زودی، آغاز می‌شود.

به گزارش ایفدانا، دکتر سعید نمکی در گفتگوی تصویری با خانم آلوارز - وزیر بهداشت نیکاراگوئه اظهار کرد: علیرغم تحریم های طولانی مدت علیه ایران اما در مسائل بهداشتی و درمانی در شرایط مطلوبی قرار داریم. در حال حاضر حدود ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل ایران ساخته می شود و برای تولید سه درصد داروی وارداتی توسط شرکت های دانش بنیان و شرکت های داروسازی ایرانی تلاش می کنیم تا از واردات دارو بی نیاز شویم
.
وی با بیان اینکه ایران در پاندمی کووید۱۹،  دستاوردهای بسیار خوبی در عرصه های بین المللی داشت، عنوان کرد:  در مرحله ورود این بیماری به ایران علیرغم مشکلات ناشی از تحریم ها، توانستیم آزمایش های تشخیصی را با کیت ساخت داخل انجام دهیم و در حوزه کیت تشخیصی، دستگاه ونتیلاتور، ماسک و سایر اقلام مورد نیاز گرچه در روزهای اول مجبور به واردات بودیم اما در کمتر از ۵۰ روز به یک تولید کننده مقتدر در سطح منطقه تبدیل شدیم.

تولید داروهای فاویپیراویر و رمدسیویر در ایران

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه داروهای معروفی مانند فاویپیراویر که علیه کووید۱۹ در جهان مصرف می شوند را سریعا در کشور تولید کردیم، عنوان کرد: داروی رمدسیویر که جدیدترین داروی ضد ویروس است در دو شرکت ایرانی تولید می شود و از هفته آینده در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

تلاش حداقل ۵ گروه برجسته ایرانی برای ساخت واکسن در کشور

نمکی تاکید کرد: در حال حاضر حداقل ۵ گروه بسیار برجسته ایرانی بر روی ساخت واکسن در ایران کار می کنند و خیلی زود قرار است که مطالعات بالینی این واکسن ها بر روی انسان، آغاز شود. همچنین در طول پاندمی کرونا در جهان، در ایران بر روی بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و سایر بیماری های شایع، کار گسترده ای در نظام ارائه خدمات در حال انجام است.

وی یادآور شد: در ایران مراکز درمانی ارائه خدمات به بیماران کرونا از سایر خدمات مجزا است و تمام خدمات درمانی و پیشگیرانه و مراقبت های مورد نیاز گروه های مختلف جامعه از جمله واکسیناسیون و مراقبت از مادر و کودک به خوبی ارائه می شود/.
 
تاریخ درج1399:05:18
کلمات کلیدی
بازدید429
گروهاخبار عمومي