منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 51 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 898891 نفر

مشاهده شماره خبر7665

عنوانعدم صدور مجوز به فروارده‌های طبیعی، گیاهی و مکمل برای درمان کویید۱۹ /مردم فریب تبلیغات فضای مجازی را نخورند
متن

معاون اجرایی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه موارد متعددی از فروارده‌های طبیعی، گیاهی و مکمل ادعای درمانی کرونا داشته اند، گفت: تاکنون هیچ فراورده‌ای از سازمان غذا و دارو مجوزی در این زمینه دریافت نگرفته است.

دکتر محمود آل‌بویه در گفت وگو با ایفدانا، با بیان اینکه ادعاهای متعددی درمورد درمان کرونا با فرآورده های گیاهی و سنتی، مکمل و حتی معدنی مطرح شده‌است، عنوان کرد: تاکنون از نقاط مختلف کشور درخواست‌هایی برای دریافت مجوز فراورده درمان کرونا داشته‌ایم اما هیچگونه مجوزی برای فرآورده های سنتی و مکمل در درمان کووید ۱۹ صادر نشده و هیچ فرآورده‌ای مجوز مطالعه بالینی را نگرفته است. همچنین در سایر نقاط جهان نیز سازمان‌های غذا دارو آمریکا، هند و سنگاپور نیز هیچ مجوزی به فرآورده‌های گیاهی و طبیعی برای درمان بیماری کووید ۱۹ صادر نکرده‌اند.

معاون اجرایی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: درمورد خاصیت ضد کرونایی برخی فراورده ها ادعاهایی مطرح می شود و پس از اینکه مستندات لازم را درخواست می کنیم که در اکثر موارد افراد مدعی در میانه کار منصرف می شوند.

آل بویه با تاکید بر اینکه مدعیان ساخت درمان کووید ۱۹، از لحاظ قانونی مجاز به کارازمایی بالینی نیستند، تاکید کرد: ثبت و ورود فراورده‌های دارویی و گیاهی دارای مراحل خاصی است تا وارد کارازمایی بالینی شود، بنابراین به مردم توصیه می‌شود به هیچ وجه به تبلیغات و بازاریابی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استناد نکنند./
 
تاریخ درج1399:05:22
کلمات کلیدی
بازدید445
گروهاخبار عمومي