منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 444 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899284 نفر

مشاهده شماره خبر7672

عنوانتوضیح سازمان غذا و دارو درمورد خبر صدور مجوز دستگاه تشخیص سریع کووید ۱۹
متن

اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو طی نامه ای درمورد خبری با عنوان صدور مجوز دستگاه تشخیص سریع کووید ۱۹ توضیح داد.

به گزارش ایفدانا، در این نامه آمده است: «طبق مجوز صادره این سازمان در خصوص دستگاه RDSS کاربرد وسيله مذکور صرفا جهت اندازه‌گیری میزان فاکتور ROS (Reactive Oxygen Species) در نمونه خلط بوده و با توجه به یافته های علمی فعلی به هیچ عنوان به منظور شاخص اختصاصی در تشخیص بیماریها کاربرد ندارد و صرفا جهت جمع آوری اطلاعات بالینی و مطالعات تحقیقاتی به عنوان یک روش کمکی در کنار سایر علایم بالینی و روشهای آزمایشگاهی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به اینکه شواهد افزایش ROS در جریان التهابات و نیازهای مختلف دستگاه تنفسی وجود دارد، دستگاه RDSS وسیله ای برای سنجش مارکر استرس اکسيداتيو و التهاب احتمالی محسوب می‌شود.

رادیکالهای آزاد یا ROS مار کر غیراختصاص بوده و در شرایط مختلفی که ارتباطی با کوید ۱۹ نیز ندارند ممکن است در نمونه بالینی دستگاه تنفسی افزایش یابد.

خاطر نشان می گردد در حال حاضر اندازه گیری ROSدر راهنماهای بالینی و دستورالعمل های تشخیص و درمان توصیه نشده است و به عنوان یک خدمت تشخیصی فاقد کد ملی و ارزش نسبی محسوب می‌شود و در متن گواهی صادره این سازمان نیز کاربرد این وسیله به منظور تشخيص ویروس کرونا COV - SARS ۲ قید نگردیده است و هر گونه کاربرد تشخیصی این وسیله مستلزم بررسی و تحقیقات تکمیلی از سوی تولید کننده و نیز صحه گذاری یافته ها از سوی مراکز ذی صلاح خواهد بود. لذا کاربرد این دستگاه برای پایش جمعی و عام جهت مشخص نمودن افراد مبتلا به کرونای  بی علامت مورد تائیید نمی باشد.»
 
تاریخ درج1399:05:29
کلمات کلیدی
بازدید452
گروهاخبار عمومي