منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 2 نفر
بازدید امروز: 266 نفر
بازدید دیروز: 544 نفر
تعداد کل بازدید: 898811 نفر

مشاهده شماره خبر7682

عنوانتوزیع واکسن آنفلوآنزا از اواخر شهریور/ خرید واکسن با ارائه کارت ملی
متن

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به جزییات نحوه توزیع و عرضه واکسن آنفلوآنزا در سال جاری گفت: هر فرد با مراجعه به داروخانه و با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی می‌تواند واکسن آنفلوآنزا را تهیه کند.



به گزارش ایفدانا و به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی درباره وضعیت توزیع واکسن آنفلوآنزا، گفت: تا قبل از پایان شهریور ماه توزیع واکسن آنفلوآنزا را انجام می‌دهیم. تلاش‌مان این است که تا پایان شهریور ماه بخش اعظمی از واکسن‌ها را وارد کنیم و توزیع آن‌ها را انجام دهیم.


وی با بیان اینکه بخشی از واکسن‌های آنفلوآنزا به کشور وارد شده است، افزود: قصد داریم تا میزان واکسن‌هایی که به کشور وارد می‌شوند، افزایش یاید تا توزیع آن‌ها را انجام دهیم. واردات واکسن آنفلوآنزا بیشتر از کشورهای فرانسه، هلند، روسیه و... است.


محمدی تاکید کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا تنها برای گروه‌های پرخطر جهت پیشگیری از ابتلای  به آنفلوآنزا توصیه می‌شود اما برای سایر مردم صرفا نوعی هزینه اضافه است.

وی با بیان اینکه هنوز قیمت تمام شده واکسن آنفولانزا برای مردم مشخص نیست، درباره نحوه عرضه واکسن آنفلوآنزا به مردم، گفت: توزیع و عرضه واکسن آنفلوآنزا مانند سال‌های گذشته نیست و در عین حال اینطور هم نخواهد بود که مردم برای تهیه آن نیاز به نام‌نویسی داشته باشند. بلکه هر فرد به داروخانه مراجعه می‌کند و با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی می‌تواند واکسن را تهیه کند. علت این اقدام نیز آن است که هر فرد بتواند یک واکسن تهیه کند و در نتیجه هر فرد نمی‌تواند بیش از یک واکسن تهیه کند./
تاریخ درج1399:06:12
کلمات کلیدی
بازدید479
گروهاخبار عمومي