منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 233 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899073 نفر

مشاهده شماره خبر7683

عنوانتامین انسولین مورد نیاز کشور طی دو سال آینده
متن

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امیدواریم ظرف یکی دو سال آینده بتوانیم نیاز کشور و منطقه در زمینه تولید قلم انسولین را برطرف کنیم.




به گزارش ایفدانا، دکتر محمدرضا شانه ساز، روز دوشنبه در مراسم افتتاح کارخانه تولید قلم انسولین که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح کارخانه تولید قلم انسولین با مشارکت شرکت‌های خارجی می‌توانند نقطه عطفی برای همکاری‌های بیشتر باشد.

وی با اشاره به شیوع بالای بیماری دیابت در دنیا و ایران، گفت: این مسئله باعث شده با حساسیت ویژه ای، پیگیر تولید داروهای بیماران  مبتلا به دیابت باشیم.

شانه ساز افزود: بازار بزرگ ایران، حکایت از پتانسیل قابل توجه برلی تولید داروهای مورد نیاز افراد دیابتی در کشورمان دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به حمایت‌های وزیر بهداشت برای افتتاح کارخانه تولید قلم انسولین در کشورمان، تاکید کرد: انتظار داریم به ایران به عنوان یک سایت تولید دارو برای تغذیه کشورهای منطقه توجه شود.

شانه ساز با اشاره به جمعیت ۸۵ میلیونی ایران و جایگاه علمی و توانمندی کشورمان در صنعت داروسازی، گفت: پایین بودن هزینه‌های تولید دارو و نیروهای مجرب و داشتن صنعت داروسازی ایران، می‌تواند زمینه ساز گسترش همکاری‌ها و بهبود روابط با شرکت‌های خارجی باشد.

وی افزود: یکی از نگرانی‌های ما، هزینه بر بودن داروهای افراد دیابتی است، به طوری که بالاترین ارزبری برای قلم انسولین است. از همین رو امیدواریم ظرف یکی دو سال آینده بتوانیم نیاز کشور و منطقه در زمینه تولید قلم انسولین را برطرف کنیم.
تاریخ درج1399:06:12
کلمات کلیدی
بازدید481
گروهاخبار عمومي