منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 253 نفر
بازدید دیروز: 401 نفر
تعداد کل بازدید: 890819 نفر

مشاهده شماره خبر7700

عنوانتولید آبلیمو از کنسانتره در کارخانجات/ آبلیموها تنها خاصیت چاشنی دارند
متن

مدیرکل امور فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه لیمو به صورت محدود در کشور کشت می‌شود، گفت: آبلیمو در کارخانه از کنسانتره تولید می‌شود و از لحاظ خاصیت با آب‌لیموهای خانگی تفاوت چندانی ندارد.

دکتر محمدحسین عزیزی در گفت و گو با ایفدانا با اشاره به شایعاتی که در خصوص برخی فراورده های غذایی وجود دارد، اظهار کرد:  اغلب شایعاتی که در مورد مواد غذایی فراوری شده در کارخانجات مطرح می‌شود، غیر کارشناسی و عوامانه است، چراکه سازمان غذا و دارو بر محصولات و فراورده‌های تولیدی کارخانجات نظارت مستمر دارد.

وی افزود: دو نوع آبلیمو داریم که یکی به صورت خانگی از لیموی تازه تهیه و دیگری به صورت کنسانتره فراوری می‌شود، با توجه به محدودیت در کشت لیمو و قیمت نسبتا بالای آن در کشور، آب‌لیموهای موجود در بازار بیشتر از کنسانتره وارداتی تولید می‌شوند.

وی با بیان اینکه کنسانتره همان عصاره غلیظ میوه‌هاست، عنوان کرد: کنسانتره در کارخانه‌ها فرموله شده، رقیق و فراوری می‌شود که از لحاظ خاصیت تفاوت چندانی با نمونه‌های خانگی ندارد.

دکتر عزیزی با اشاره به اینکه آبلیمو اساسا چه از لیموی طبیعی گرفته شود و چه کنسانتره باشد، در معرض نور و زمان،  فاقد ویتامین C بوده و تنها به عنوان چاشنی مطرح است، توصیه کرد بهتر است برای استفاده از فواید لیمو این میوه به صورت تازه مورد استفاده قرار گیرد./
تاریخ درج1399:06:25
کلمات کلیدی
بازدید517
گروهاخبار عمومي