منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 414 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 901325 نفر

مشاهده شماره خبر7702

عنوانبازرسی الکترونیک بر واکسن آنفلوانزا و اقلام کرونایی در داروخانه های پایلوت
متن

سرپرست دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو از راه اندازی سامانه الکترونیک نظارت و بازرسی سازمان غذا و دارو خبر داد و گفت: در مرحله اول پایلوت این برنامه را در ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی اجرا می کنیم.

به گزارش ایفدانا، مهدی قنبری در نشست رونمایی از سامانه الکترونیک نظارت و بازرسی سازمان غذا و دارو (آدیت)، گفت: برنامه پایلوت  زیرسامانه الکترونیک نظارت و بازرسی سازمان غذا و دارو در سامانه تیتک برنامه ریزی شده و قرار است در ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی اجرا شود.

وی گفت: مصوبه مربوط به این زیرسامانه طی مکاتباتی ابلاغ و فرایند اجرایی کار تشریح شد.

قنبری افزود: برنامه پایلوت با هدف اصلی شناسایی چالش ها و ایرادات زیر سامانه الکترونیک نظارت و بازرسی انجام می شود و قرار است ۲۰ درصد از داروخانه های تحت پوشش و نظارت هر معاونت سازمان غذا و دارو را در ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی در مرحله اول پایلوت، به صورت مانیتورینگ تحت بازرسی قرار دهیم.

قنبری ادامه داد: زیرسامانه آدیت بخشی از سامانه اصلی تیتک است. حساسیت هایی که سیستم های نظارتی در زمینه الکترونیک کردن نظارت بر کالاهای سلامت محور داشتند و تاکید کردند که کالاهای سلامت محور باید از بستر اولیه واردات، تولید، انبارش ، توزیع و عرضه تحت پایش و نظارت دقیق الکترونیک قرار گیرند، باعث شد که ما به این کار سرعت بخشیم. امیدواریم بعد از اجرای برنامه پایلوت و رفع معایب، بتوانیم این برنامه را به تمام استان های کشور تعمیم دهیم. برنامه پایلوت گام اول برنامه و در جهت رفع نواقص بازرسی و نظارت است.

وی گفت: فرم های بازرسی را در زیر سامانه آدیت بازگذاری کردیم. بعد از اجرای برنامه پایلوت و رفع مشکلات،  کشور برای پایش و نظارت الکترونیک‌ و منسجم در حوزه کالاهای سلامت محور آماده می شویم. در حال حاضر اولویت و هدف بازرسی از داروخانه ها در قالب این برنامه پایلوت، اقلام کرونایی، قلم انسولین و واکسن آنفلوانزا است./
تاریخ درج1399:07:02
کلمات کلیدی
بازدید486
گروهاخبار عمومي