منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 2 نفر
بازدید امروز: 305 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 901216 نفر

مشاهده شماره خبر7706

عنوانآغاز تحویل ۱.۵ میلیون واکسن آنفولانزا به معاونت بهداشتی
متن

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: از روز گذشته(سوم مهر) تحویل ۱.۵ میلیون واکسن آنفولانزا برای استفاده در شبکه بهداشتی به معاونت بهداشتی آغاز شده است.



 دکتر  سید حیدر محمدی در گفت و گو با ایفدانا اظهار کرد: توزیع ۱.۵ میلیون واکسن آنفولانزا آغاز و در فاز اول در اختیار معاونت بهداشتی قرار خواهد گرفت تا به صورت رایگان به زنان باردار، بیماران خاص، صعب العلاج، مزمن و کادر درمان تلقیح شود .

وی افزود: در مرحله بعد واکسن آنفولانزا بین داروخانه‌ها توزیع و با ثبت کد ملی به سالمندان بالای ۶۵ سال ارائه خواهد شد که زمان آن متعاقباً از سوی سازمان غذا و دارو اعلام می‌شود.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در مورد قیمت واکسن آنفولانزا نیز توضیح داد: واکسن تامین شده با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی بوده که قیمت تمام شده آن ۴۴ هزار تومان است و از طریق داروخانه‌ها در اختیار سالمندان و کودکان قرار می‌گیرد، قیمت واکسن برای سایر اقشار جامعه در صورتی که تصمیماتی در مورد ارز نیمایی گرفته شود اعلام خواهد شد.

وی درمورد تاخیر در واردات و توزیع واکسن انفولانزا و نگرانی‌ها برای از دست رفتن زمان تزریق واکسن اظهار کرد: سازمان غذا و دارو در زمان مناسب اقدام به ثبت سفارش و تامین واکسن کرده است و تاخیر ایجاد شده به دلیل مشکلات مالی ناشی از تحریم های ظالمانه امریکا و تامین ارز بود، اما با تلاش های مقام عالی وزارت و سازمان غذا و دارو امیدواریم واکسن مورد نیاز در زمان مناسب وارد و در اختیار مردم قرار گیرد.
تاریخ درج1399:07:05
کلمات کلیدی
بازدید560
گروهاخبار عمومي