منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 12 نفر
بازدید امروز: 67 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 898907 نفر

مشاهده شماره خبر7731

عنواناستان مازندران در آستانه شروع پیک جدید بیماری کرونا ویروس است
متن
دکتر سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: بر اساس آمارهای دریافتی و همچنین ارزیابی کارشناسان بهداشت و درمان ، رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی و اصناف کاهش یافته است.

دکتر سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و فرمانده عملیات ستاد فرماندهی کنترل همه گیری کرونا در استان مازندران در چهل و سومین جلسه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا با ذکر این مطلب گفت: بر اساس آمارهای دریافتی و همچنین ارزیابی کارشناسان بهداشت و درمان ، رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی ، اصناف ، محیط های کاری و سایر مکان ها کاهش یافته است.

دکتر موسوی با اشاره به این موضوع که متاسفانه با پایین آمدن امار ابتلا و بستری بیماران کرونا در استان مازندران پس از سپری کردن چند ماه سخت به ویژه برای کادر درمان و بهداشت و حتی خود مردم ، متاسفانه  رفتارهای بهداشتی مردم از حالت مراقبت و پیشگیری خارج شده و زندگی عادی از سر گرفته شده است خاطر نشان کرد: همه سازمانها ونهادها باید در راستای آموزش و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا اطلاع رسانی نمایند .

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  با تاکید بر این موضوع که زندگی کردن با ویروس کرونا و رعایت اصول بهداشتی برای چند ماه متوالی قطعا خسته کننده بوده و وضعیت زندگی بسیاری از مردم با مشکل مواجه شده است اشاره کرد: با توجه به اینکه بیماری کرونا ، دارو یا واکسن ندارد ، در صورت ابتلا به آن دچار خسارتهای بسیاری از نظر مالی ، روحی ، اقتصادی و شغلی شده که بعضا غیر قابل جبران می باشد.

فرمانده عملیات ستاد فرماندهی کنترل همه گیری کرونا در استان مازندران گفت:  در حال حاضر استان در استانه شروع پیک جدید بیماری است و چند شهر در وضعیت هشدار و قرمز قرار دارند و در صورت جدی نگرفتن این بیماری و اصول بهداشتی توسط مردم ، متاسفانه در وضعیت غیر قابل کنترلی قرار می گیریم که ماهها ادامه می یابد.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت : به منظور پیشگیری از بروز پیک جدید بیماری ، استراتژیهای جدیدی برای مقابله با بیماری کرونا باید داشته باشیم و همکاران دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال بررسی این موضوع هستند.

دکتر سید عباس موسوی با توصیه به مردم ، خواستار آن شد  برای حفظ سلامتی و جان خود و عزیزان خود حتما ، ۴  گام کلیدی استفاده از ماسک ، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، رعایت بهداشت فردی و عدم برپایی و شرکت در تجمعات و مهمانی ها را به شدت مورد توجه قرار دهند .

 رییس دانشگاه ادامه داد: انتظار می رود در این وضعیت همه گیری کرونا ، همه مردم با همدلی و همکاری با دست اندرکاران بهداشت و درمان به کنترل بیماری کرونا کمک کرده و از رفت و امد های غیرضرور در شهر و سفرهای درون استانی و برون استانی بپرهیزند.

وی اضافه کرد: با توجه به روند صعودی امار مبتلایان و بستری شدگان کرونا ، بازدیدهای اضطراری از مراکز بهداشتی درمانی توسط مسئولین دانشگاه  از امروز در سطح استان آغاز می شود تا هرچه سریعتر ، مشکلات بررسی و مرتفع گردد.

چهل و سومین جلسه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ، پیش از ظهر امروز چهارشنبه در ستاد مرکزی دانشگاه  برگزار شد.

 
 
تاریخ درج1399:07:30
کلمات کلیدی
بازدید555
گروهاخبار عمومي