منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 11 نفر
بازدید امروز: 355 نفر
بازدید دیروز: 401 نفر
تعداد کل بازدید: 890921 نفر

مشاهده شماره خبر7747

عنوانصدور مجوز تولید موقت برای ۲ داروی گیاهی موثر در بهبود علائم کرونا
متن

سخنگوی سازمان غذا و دارو از اعطای مصوبه کمیسیون قانونی این سازمان به چهار فرآورده طبیعی با اجزای گیاهی برای بهبود علائم کرونا خبر داد.

به گزار ایفدانا، دکتر کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در گفتگو با وبدا با بیان اینکه چهار فرآورده طبيعی با اجزای گياهی مصوبه كميسيون قانونی سازمان غذا و دارو را براي بهبود علائم بيماری كوويد ١٩ اخذ کرده اند، اظهار کرد: مجوز تولید موقت دو مورد از این فرآورده ها به مدت ۶ ماه صادر شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به جزئیات یکی از این فرآورده ها گفت: اسپری دهانی( PHR ۱۶۰) حاوی ۶ اسانس گياهی جهت كمک به بهبود عوارض ريوی كوويد ١٩ همچون تنگی نفس، سرفه و اكسيژن شريانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین شربت موکوزیفت حاوی عصاره آبی ميوه ۲ گياه و با توجه به مدارک كارآزمايی بالينی ارائه شده، جهت رفع علائم خستگی و بی اشتهايی در مبتلایان استفاده می شود.

به گفته دکتر جهانپور برای دو فرآورده ديگر كه مصوبه كميسيون سازمان غذا و دارو را اخذ كرده اند، هنوز مجوز موقت صادر نشده است.

 سخنگوی غذا و دارو خاطرنشان کرد: دو محصول دیگر شامل شربت استاپ سيویر را برای كاهش دوران بستری و بهبود هايپوكسی مبتلایان و  شربت آنوال اس که حاوی يک جزء گياهی است جهت بهبود برخی علائم كروناست.
 
تاریخ درج1399:08:19
کلمات کلیدی
بازدید607
گروهاخبار عمومي