منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 60 نفر
بازدید دیروز: 544 نفر
تعداد کل بازدید: 898605 نفر

مشاهده شماره خبر7748

عنوانتوضیح سازمان غذا و دارو درمورد داروهای گیاهی درمان کرونا
متن

سازمان غذا و دارو جزئیاتی از روند صدور مجوز برای ۴ داروی گیاهی درمان بیماری کرونا ارائه داد.

به گزارش ایفدانا، بهره مندی از ظرفیت های علمی و ذخایر عظیم داروسازی سنتی که میراث چند هزار ساله نیاکان ماست امروز هم می تواند درمسیر علمی گره گشای مشکلات نوین جامعه بشری باشد.
 
 تاکنون تعداد زیادی دارو که ادعای کمک به درمان عوارض ناشی از بیماری کرونا و یا درمان قطعی این بیماری را داشته‌اند به سازمان غذا و دارو ارجاع شده است و آن دسته از فراورده های مذکور که دارای مستندات علمی، مکفی بوده اند، به دقت مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته و درصورت گذراندن مراحل علمی و قانونی در نوبت صدور مجوز قرار می‌گیرند.
 
براین اساس طبق بررسی های صورت گرفته تاکنون چهار فرآورده طبيعی با اجزای گياهی موفق به اخذ مجوز از كميسيون قانونی سازمان غذا و دارو را براي بهبود علائم بيماری كوويد ١٩ شده اند و برای دو مورد آن مجوز موقت تولید به مدت ۶ ماه صادر شده است.
 
 اسپري دهاني PHR ۱۶۰ که حاوي شش اسانس گياهي و با توجه به نتايج كارآزمايي باليني ارايه شده با مورد مصرف كمك به بهبود عوارض ريوي كوويد ١٩ شامل تنگي نفس، سرفه، افزایش اكسيژن شرياني و شربت موكوزيفت حاوی عصاره آبي ميوه دو گياه و با توجه به مدارك كارآزمايی بالينی ارايه شده، با مورد مصرف بهبود علايم خستگی و بی اشتهايی در بيماران مبتلا به كوويد۱۹ موفق به اخذ مجوز تولید شده، اما هنوز توسط تولیدکنندگان تولید و به بازار عرضه نشده است.
 
همچنین دو داروی دیگر شامل فرآورده شربت توليد با نام اظهار شده استاپ سيوير (نام فرآورده تاييد نهايي نشده است) و بر اساس كارآزمايي باليني با مورد مصرف: كاهش دوران بستري و بهبود هايپوكسي مورد استفاده قرار می گیرد و فرآورده شربت با نام اظهار شده آنوال اس (نام فرآورده تاييد نهايی نشده است) حاوی يك جزء گياهی که بر اساس كارآزمايی بالينی با مورد مصرف: بهبود برخی علايم بيماری كرونا موثر است، موافقت اصولی كميسيون قانونی را اخذ كرده اند.
 
 مسلما در صورت تکمیل مدارک علمی و قانونی داروهای گیاهی با ادعای درمان و کاهش عوارض بیماری کرونا در کمیسیون قانونی ساخت دارو و مواد بیولوژیک سازمان غذا و دارو مطرح و درصورت تایید نهایی و رعایت قوانین این سازمان مجوزهای لازم را صادر خواهد کرد./
تاریخ درج1399:08:21
کلمات کلیدی
بازدید577
گروهاخبار عمومي