منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 13 نفر
بازدید امروز: 461 نفر
بازدید دیروز: 401 نفر
تعداد کل بازدید: 891027 نفر

مشاهده شماره خبر7769

عنوانآزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی در سه فاز/ تزریق واکسن برای داوطلبان گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال
متن

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی کلید خورده است، گفت: در فاز اول، تزریق واکسن برای داوطلبان گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال انجام می‌شود.

به گزارش ایفدانا و به نقل از خبرگزاری فارس، دکتر کیانوش جهانپور با اشاره به آغاز فاز انسانی واکسن کرونای تولید داخل اظهار کرد: برای انجام اولین فاز انسانی داوطلبان تزریق واکسن به اندازه نیاز وجود داشت و به همین دلیل فراخوان عمومی صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه برای تست مجدد این واکسن در صورت نیاز به داوطلبان بیشتر فراخوان عمومی اعلام خواهد شد، گفت: در حال حاضر شرکت مورد نظر با دانشگاه‌های علوم پزشکی برای انجام این کار به توافق رسیده‌اند و خوشبختانه این واکسن توانست کد اخلاق را دریافت کند و منعی برای تزریق آن وجود ندارد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه این واکسن در دو مرحله تزریق می‌شود گفت: داوطلبان یک ماه پس از تزریق واکسن تحت مراقبت قرار خواهند گرفت تا نتایج آن بررسی شود.

جهانپور عنوان کرد: پس از تزریق واکسن، آنتی بادی، سطح ایمنی بدن افراد و وضعیت جسمانی آن‌ها بررسی می‌شود، در فاز دوم و سوم تزریق واکسن روی افراد بیشتری تست می‌شود و نتایج آن به سازمان غذا و دارو اعلام می‌شود، در صورت اثربخش بودن آن مجوز تولید را دریافت خواهد کرد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در فاز یک مطالعات انسانی افراد بین گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال قرار دارند و نباید بیماری زمینه‌ای داشته باشند و تست کرونای آنها منفی باشد/.
 
تاریخ درج1399:09:20
کلمات کلیدی
بازدید636
گروهاخبار عمومي