منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 199 نفر
بازدید دیروز: 401 نفر
تعداد کل بازدید: 890765 نفر

مشاهده شماره خبر7792

عنوانایران و روسیه در زمینه بهداشت و درمان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند/ دومین محموله واکسن روسی فردا به ایران ارسال می شود
متن
به گزارش ایفدانا به نقل از ایرنا در نشستی که امروز (چهارشنبه) در وزارت بهداشت روسیه در مسکو برگزار شد، دکتر شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو و خانم الکساندرا دروونوا معاون امور بین الملل وزیر بهداشت روسیه تفاهم نامه همکاری های گسترده دو کشور را در زمینه بهداشت، درمان، داروسازی، آموزش و منطقه‌ای امضا کردند.

در این نشست معاون وزیر بهداشت روسیه پیشنهاد داد که این تفاهمنامه به توافقنامه بین وزارتخانه ها تبدیل شود و سرانجام به امضای بین دولت های دو کشور برسد که با موافقت طرف ایرانی مواجه و مقرر شد دو طرف این موضوع را پیگیری کنند.


درخواست روسیه از ایران برای ارتقای همکاری بهداشتی به بالاترین سطح

«الکساندرا دروونوا» معاون اموربین الملل وزیر بهداشت روسیه با بیان اینکه همکاری در زمینه های سلامت با ایران برای کشور ما افتخار بزرگی است، تصریح کرد: بر همین اساس پیشنهاد می کنیم که توافقنامه ای ابتدا بین وزارت خانه های بهداشت و سپس در بالاترین سطح بین دولت های دو کشور به امضا برسد.

درونووا امروز (چهارشنبه) در نشستی با هیات وزارت بهداشت ایران به سرپرستی دکتر شانه ساز که در مسکو بسر می برد افزود: با توجه به افزایش سطح همکاری های وزارت بهداشت دو کشور لازم است موافقت نامه ای در سطح دولتی امضا شود و در ابتدا پیش نویس این موافقت نامه را در آینده نزدیک برای موافقت طرف ایرانی ارسال می کنیم.

وی تاکید کرد: شایسته است در چارچوب گروه کاری تماس ها بین دو طرف برقرار و در حال حاضر ارتباطات به صورت وبیناری برگزار شود.

این مقام بهداشتی روسیه آغاز واکسیناسیون علیه کرونا در ایران را تبریک گفت و افزود: از ایران به خاطر استفاده از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» قدردانی می کنیم. امروز «واکسن اسپوتنیک وی» به غیر از روسیه در ۲۵ کشور ثبت شده است.

قانم مقام وزیر بهداشت روسیه تصریح کرد: ما همکاری های خود را برای توسعه همکاریهای پزشکی با ایران ادامه خواهیم داد. این همکاری ها را در عرصه های پیشگیری از بیماریهای عفونی و غیرعفونی، ارائه خدمات پزشکی و آموزش و سازماندهی خدمات تقویت خواهیم کرد.

مردم ایران و روسیه از همکاری های مشترک به صورت برد-برد نفع خواهند برد

دکتر شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و داروی ایران هم با استقبال از پیشنهاد طرف روس برای ارتقا همکاری بهداشتی و درمانی و امضای توافقنامه در سطح دولتی گفت: بطور حتم دو ملت بزرگ ایران و روسیه از همکاری ها به صورت برد- برد نفع خواهندبرد.

وی با بیان اینکه تجربه ایران در عرصه سیاسی و علمی در خاورمیانه بسیار خوب است، افزود :ایران می تواند هاب منطقه ای برای فروش داروهای روسیه در منطقه خاورمیانه باشد و همه کشورهای منطقه می توانند از همکاری های ایران و و روسیه سود ببرند از اینرو لازم است ایران و روسیه باتوجه به نقش پیشرو در منطقه در همکاری های یاد شده، اقدام کنند.

وی گفت: اگر ما با هم همکاری و تماس داشته باشیم می توانیم سیستم رصد منطقه ای برای هشداردهی ویروس کرونا و ویروس های جدید ناشی از آن را ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت اجازه نداد منافع برخی شرکت ها مانع استفاده از واکسن روسی شود
دکتر شانه ساز در باره استفاده واکسن اسپوتنیک وی در ایران گفت: ما در این مور شاهد سنگ اندازی هایی از شرکت های بین المللی برای استفاده از واکسن اسپوتنیک وی در ایران بودیم با این وجود سازمان غذا  دارو مجوز مصرف این واکسن را صادر کرد. وزیر بهداشت ایران اجازه نداد منافع برخی شرکت ها مانع استفاده از واکسن روسی شود.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: برای پایان دادن به شایعات اولین کسی که واکسن دریافت کرد فرزند وزیر بود. به این ترتیب با این اقدام وزیر پیام صریح به روسیه داد که اراده ایران توسعه همکاری های درمانی با روسیه است. 

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حامل پیام وزیر بهداشت ایران برای همتای روس وی است، اظهار داشت: انتظار وزیر بهداشت ایران این است که با روسیه گام های عملی برای همکاری در عرصه های مختلف پزشکی از جمله واکسن برداریم. 

دومین محموله اسپوتنیک فردا به ایران ارسال می شود

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران هم گفت: ایران از نخستین کشورهایی بود که با روسیه برای خرید واکسن مذاکره کرد. نخستین محموله واکسن فرستاده شده و محموله دوم واکسن اسپوتنیک  فردا (پنجشنبه) ارسال می شود. ایران اهمیت ویژه ای برای همکاری بهداشتی با روسیه قائل است و به همین دلیل هیاتی در چنین سطحی اعزام کرده است. 

وی افزود: از فرصتی که کرونا ایجاد کرد می توانیم برای توسعه همکاریهای دو کشور استفاده کنیم. سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو آمادگی کامل دارد که به تسریع همکاری ها کمک کند.
تاریخ درج1399:11:25
کلمات کلیدی
بازدید598
گروهاخبار عمومي