منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 265 نفر
بازدید دیروز: 464 نفر
تعداد کل بازدید: 891295 نفر

مشاهده شماره خبر7802

عنواندر پنجمین اجلاس روسای شوراهای کلان مناطق آمایشی دانشگاههای علوم پزشکی بررسی شد؛
متن

تفویض وظایف و اختیارات ستادی در حوزه غذا و دارو به استانها

تفویض وظایف و اختیارات ستادی در حوزه غذا و دارو به استانها

پنجمین اجلاس غیرحضوری روسای شوراهای کلان مناطق آمایشی با حضور معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت بهداشت، رییس سازمان غذا و دارو و روسای کلان مناطق دانشگاه های علوم پزشکی به صورت ویدئو‌کنفرانسی برگزار شد.

به گزارش وبدا، مهندس طاهر موهبتی معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این اجلاس ضمن تشبیه جایگاه شورای هماهنگی کلان مناطق و شورای داخلی هر یک از کلان منطقه‌ها به پارلمان نظام سلامت برای ستاد وزارت بهداشت، تاکید کرد: با تشکیل مستمر و حضور معاونین ستادی وزارت و روسای کلان مناطق در کارگروه‌های استانی، تصمیمات راجع به استان‌ها با مشارکت معاونین متناظر در دانشگاهها گرفته می شود و در اجرای تصمیمات اتخاذ شده در چهارچوب قوانین و مقررات، توفیق بیشتری حاصل می شود.
 
اولویت غذا و دارو واگذاری اختیارات به استانها است
 
در ادامه این اجلاس دکتر شانه ساز طی سخنانی تصریح کرد: اولویت سازمان غذا دارو استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی و واگذاری اختیارات به استانها است.
 
رییس سازمان غذا و دارو گزارش جامعی از برنامه‌های سازمان برای تفویض وظایف و اختیارات در حوزه غذا و دارو و عوامل تاثیرگذار بر آنها ارائه کرد و ضمن تاکید بر سیاست واگذاری و تمرکز زدایی از وظایف و اختیارات این سازمان، افزود: با توجه به وسعت امور در سازمان غذا و دارو،  اقدامات مفیدی راجع به بحث تفویض اختیارات و وظایف قابل تفویض انجام گرفته است.
 
دکتر صومی رییس شورای کلان منطقه ۲ کشور هم در ادامه گزارشی از مصوبات شورای هماهنگی کلان مناطق در حوزه غذا و دارو و وضعیت اجرایی شدن مصوبات ارائه کرد.
 
در پایان این نشست، تفویض اختیارات و وظایف قابل واگذاری در حوزه غذا و دارو به کلان مناطق و دانشگاه‌ها بررسی و در خصوص چگونگی اجرای آنها تصمیم‌گیری شد.
 
گفتنی است، دبیرخانه کلان مناطق آمایشی دانشگاههای علوم پزشکی (ده گانه) براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور توزیع عادلانه منابع، ایجاد فرصت‌های برابر، جلوگیری از فعالیت‌های تکراری، استفاده از مزیت های منطقه‌ای، تمرکززدایی و جلوگیری از تجمع امکانات، انتقال قدرت تصمیم‌گیری، مشارکت دانشگاه‌ها در موضوعات ملی و فرا استانی و توزیع ماموریت آموزشی نیروی انسانی متخصص مورد نیاز تشکیل شده است./
 
تاریخ درج1399:12:15
کلمات کلیدی
بازدید572
گروهاخبار عمومي