منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 124 نفر
بازدید دیروز: 544 نفر
تعداد کل بازدید: 898669 نفر

مشاهده شماره خبر7808

عنوانتقدیر وزیردفاع از تلاش های مجموعه های سپند و سازمان غذا و دارو برای به ثمر رسیدن واکسن ایرانی فخرا
متن

وزیر دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح با بیان اینکه کیت تشخیصی مجموعه سپند، از اولین کیت هایی بود که در کشور آماده شد، گفت: برای دفاع از ملت ایران در مقابل همه تهدیدات و هر آن چیزی که ممکن است روزی به عنوان یک وسیله تهاجمی مورد استفاده دشمن قرار گیرد چه هسته ای، چه شیمیایی و چه زیستی، باید آماده باشیم.

به گزارش ایفدانا، امیر سرتیپ امیر حاتمی، در مراسم آغاز فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن "فخرا" که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: خدمت برادر دانشمند، پرتلاش، با همت و وزیر مقتدر بهداشت کشور عزیزمان که در یک سال و اندی گذشته خودش و همکارانش در حوزه بهداشت و درمان در سراسر کشور، شبانه روزی مجاهدت کردند، خیر مقدم می گویم و به ارواح طیّبه شهدا به ویژه شهید فخری زاده و شهدای مدافع سلامت نیز درود می فرستیم.
 
وی ضمن تقدیر از تلاش های مجموعه های سپند، شرکت های دانش بنیان و همکاری موثر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای به ثمر رسیدن واکسن ایرانی فخرا، خاطرنشان کرد: در دنیایی زندگی می کنیم که دشمنان بشریت از هر وسیله ای متاسفانه خلاف آن چیزی که ادعا می کنند، برای جنگ استفاده می کنند. در جنگ تحمیلی به مدت ۸ سال در مقابل همه تجهیزات و تسلیحات پیشرفته دنیای شرق و غرب، مقاومت کردیم و شهدا و جانبازان زیادی تقدیم کشور و انقلاب کردیم و با تمام وجود، حس کردیم که باید قوی باشیم، چون نه تنها مورد رحم قرار نمی گیریم، بلکه مورد ظلم نیز قرار می گیریم. مدعیان حقوق بشر، سلاح های شیمیایی را در اختیار جنایتکاری به نام صدام قرار دادند که علیه ملت ما و رزمندگان ایران و همچنین ملت عراق در حلبچه استفاده کرد و بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر شهید و جانباز سلاح های شیمیایی بر ملت ایران و عراق، تحمیل شد.
 
وزیر دفاع تصریح کرد: آمریکای جنایتکار که همه ملت ما در این سال ها با تمام وجود ظلم آن را حس کرده اند، سلاح های هسته ای را علیه ژاپن استفاده کرد و بیش از ۲۲۰ هزار نفر در دو بمباران هسته ای جان باختند و عده زیادی نیز دچار مشکل شدند و آثار مخرب این سلاح ها تا مدت ها در آن سرزمین و ملت خواهد ماند.
 
وی گفت: برای دفاع از ملت ایران در مقابل همه تهدیدات و هر آن چیزی که ممکن است روزی به عنوان یک وسیله تهاجمی مورد استفاده دشمن قرار گیرد چه هسته ای، چه شیمیایی و چه زیستی، باید آماده باشیم. ملت ایران باید بداند تکیه گاهی دارد که درمقابل همه تهدیدات، هوشیار و هوشمند است و تمهیدات لازم را اتخاذ کرده است.
 
وی یادآور شد: امروز دنیا با همه گیری و پاندمی بیماری کرونا روبرو است و حرف و حدیث های مختلفی در مورد این بیماری وجود دارد. برای پدافند زیستی، شیمیایی و هسته ای، زیرساخت هایی در کشور داریم و شهید فخری زاده قبل از اینکه دچار پاندمی کرونا شویم، گفت که خوب است که برای شناسایی این موضوع، حرکتی کنیم که خاطرم است در نیمه های بهمن ماه به وزیر بهداشت گفتم دوستان ما آمادگی کمک دارند که دکتر نمکی هم گفت خوب است و دوستان ورود کنند، چون ممکن است این بیماری عالم گیر شود.
 
وزیر دفاع عنوان کرد: کیت تشخیصی همکاران ما در مجموعه سپند، از اولین کیت هایی بود که در کشور آماده شد و بلافاصله برای تولید واکسن نیز اعلام آمادگی کردند که با موافقت و دستورات خوب وزیر بهداشت، این موضوع دنبال شد و همکاران ما در یک فرآیند کاملا علمی و متکی به زیرساخت ها و نیروی انسانی دانشمند، وارد شدند. از سوی فرماندهی معظم کل قوا به نیروهای مسلح، امری صادر شد که در این کار با تمام توان به وزارت بهداشت کمک کنید و این موضوع را به عنوان یک رزمایش، تلقی کنید چون ممکن است روزی در یک صحنه نبرد، همان دشمنی که از سلاح های شیمیایی و هسته ای استفاده کرد، چنین تهدیدی علیه مردم و رزمندگان ما استفاده کند و ما باید آماده باشیم.
 
امیر حاتمی تاکید کرد: بسیار امیدواریم که با برکت خون شهید فخری زاده و دعای ملت ایران و اجرای خالصانه امر فرماندهی معظم کل قوا، از این کار یک محصول مفید برای کمک به مردم خارج شود و این محصول دارای استانداردهای بین المللی و مورد تایید کامل وزارت بهداشت باشد.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اطمینان دارم که اگر یکبار دیگر شاهد یک پاندمی دیگر باشیم، مدیریت آن را در مدت بسیار کمتری انجام خواهیم داد، چون همکاری ها بسیار روان تر شده است و حتما تلاش خواهیم کرد که با فناوری، زمان دسترسی به واکسن را کوتاه تر کنیم. این راه و نه همین یک کار شهید فخری زاده، بلکه همه کارهای ایشان، با قوت تمام استمرار خواهد داشت./
تاریخ درج1399:12:29
کلمات کلیدی
بازدید577
گروهاخبار عمومي