منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 8 نفر
بازدید امروز: 93 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 898933 نفر

مشاهده شماره خبر7819

عنوانثبت لحظه‌ای فرایند تامین تا تزریق واکسن کرونا در سامانه تیتک
متن

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو گفت: فرآیند لحظه‌ای تزریق واکسن کرونا از مرحله تامین تا تزریق آن از طریق سامانه تیتک به صورت بر خط قابلیت ( آنلاین) رصد دارد.

به گزارش ایفدانا، دکتر محمدرضا شانه‌ساز در شورای معاونین معاونت صدا حضور یافت و پیرامون مباحث مختلف حوزه غذا و دارو و آخرین اقدامات انجام شده از سوی سازمان متبوعش با معاون صدا و مدیران شبکه های رادیویی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی افزود: سازمان غذا و دارو به عنوان متولی اصلی نظارت بر کالاهای سلامت محور، اقدام به راه اندازی و تکمیل سامانه تیتک کرده که با استعلام از آن، امکان رصد کامل فرآورده های سلامت محور فراهم شده و به اقلام مذکور سلامت محصول این امکان را می دهد که از اصالت فراورده‌ها اطمینان حاصل کرده و محصول قاچاق و یا تقلبی را از محصول اصل تشخیص دهند.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مصرف کنندگان واقعی برخی داروها از طریق سامانه تیتک شناسایی می شوند و امکان نشت دارو به بازار آزاد درمورد آن ها به حداقل ممکن می رسد، عنوان کرد: در شرایط کمبود قلم انسولین از سال گذشته، این دارو تنها با ثبت در سامانه تیتک با نظارت بیشتری به بیماران عرضه و به میزان نیاز به بازار عرضه شد.

وی به تلاش های صورت گرفته در مقابله با بیماری کرونا  ظرف ۱۴ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، شرکت‌های دانش‌بنیان، گروه‌های جهادی  و اصناف با حداکثر توان، در جهت رفع نیازهای مدافعان سلامت گام برداشته اند و برای  ارتقای سلامت جامعه و امنیت خاطر مردم کمک کردند که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: دستیابی به فرمول داروهای تخصصی فاویپیراویر و رمدسیویر ظرف مدت کمتر از ۳ ماه  به همت محققان داخلی محقق شد و امکان تولید آن در ۱۰ کارخانه با حمایت های سازمان غذا و دارو، کشور را  به خودکفایی رساند. ضمن آنکه اخیرا مواد اولیه هم در کشور تولید شده است.

دکتر شانه ساز تاکید کرد: اوایل شیوع کرونا و در بحبوبه کمبود اقلام بهداشت فردی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و در روزهایی که این داروها در دنیا به کالایی نایاب و گران قیمت تبدیل شده بود، و تحریم های ظالمانه نیز مانع از تهیه این اقلام از خارج شده بود،  سازمان غذا و دارو توانست با همکاری بسیج اصناف، گروه های جهادی، صنایع داروسازی و تولید و تجهیزات و ملزومات پزشکی با هماهنگی وزارت صنعت و معدن و تجارت در کمترین زمان ممکن، نیاز کشور به همه این اقلام را برطرف نمایند. بطوریکه برای مثال قیمت ماسک سه لایه از حدود ۶ هزار تومان ظرف مدت چند ماه، به کمتر از هزار تومان (با بالاترین کیفیت ممکن) رسید و هم اکنون به وفور در داروخانه ها یافت می شود.

لازم به ذکر است در این نشست مقرر شد شورا و کارگروه تخصصی راهبری مشترک بین سازمان غذا و دارو  و معاونت صدا تشکیل شود و با نقشه راه مشخص و به صورت عملیاتی نسبت به اطلاع رسانی و آکاهی بخشی عموم جامعه با هدف ارتقای سطح سواد سلامت اقدام شود./
تاریخ درج1400:01:29
کلمات کلیدی
بازدید542
گروهاخبار عمومي