منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 181 نفر
بازدید دیروز: 544 نفر
تعداد کل بازدید: 898726 نفر

مشاهده شماره خبر7826

عنواندریافت دومین محموله واکسن کرونا از طریق سازوکار کوواکس
متن

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای مشارکت کننده در سازوکار کوواکس، با استفاده از منابع مالی خود، دومین محموله از واکسن کرونای آسترازنکا را به تعداد یک میلیون و ۴۵۲ هزار دُز از طریق کوواکس دریافت کرد.

به گزارش ایفدانا، کوواکس سازوکاری به مدیریت مشترک ائتلاف برای نوآوری در حوزه آمادگی برای اپیدمی  (CEPI)اتحاد جهانی برای واکسن و ایمن‌سازی (GAVI) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) است که در آن صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نقش کلیدی در ارسال واکسن برعهده دارد.


براساس این گزارش، محموله مذکور دومین اقدام ارسالی کوواکس به ایران محسوب می‌شود و یونیسف محموله‌های بعدی از سهم واکسن تخصیص داده شده به ایران را در همکاری نزدیک با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آینده تحویل خواهد داد.

گفتنی است، محموله واکسن‌ آسترازنکای ارسالی به ایران که در شرکت کاتالانت آنانی ایتالیا (Catalent Anagni) ساخته شده‌ است، شامگاه روزیکشنبه ۲۶ اردیبهشت در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و در حضور تیم‌های فنی یونیسف و سازمان جهانی بهداشت تحویل نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

یادآور می شود، با حمایت یونیسف به عنوان ارسال کننده واکسن در سازوکار کوواکس، جمهوری اسلامی ایران اولین محموله واکسن آسترازنکا تولید کره جنوبی را، شامل هفتصد هزار و هشتصد دُز، در تاریخ شانزدهم فروردین ماه  سال جاری دریافت کرد.
تاریخ درج1400:02:28
کلمات کلیدی
بازدید477
گروهاخبار عمومي