منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 10 نفر
بازدید امروز: 390 نفر
بازدید دیروز: 464 نفر
تعداد کل بازدید: 891420 نفر

مشاهده شماره خبر7827

عنوانتولید داخلی تجهیزات پزشکی مربوط به حوزه ناباروری/ تولید و حمایت قیمتی چندین‌باره بیمه‌ها از زوج‌های نابارور
متن

بر اساس برآوردهای جهانی حدود ۱۵ درصد زوجین در سنین باروری، با مشکلات ناباروری مواجه هستند که این میزان در برخی شهرهای کشورمان به حدود ۲۰ درصد می رسد. بنابراین بیش از ۴ میلیون زوج نابارور در کشور هستند که به خدمات درمانی ناباروری مشتمل بر اقدامات تشخیصی، دارویی و بستری نیاز دارند.



به گزارش ایفدانا، مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال ۹۴ فرمودند:

"با عنايت به اهميّت مقوله جمعيّت در اقتدار ملّي؛ و با توجه به پويندگی، بالندگی و جوانی جمعيّت كنوني كشور به عنوان يك فرصت و امتياز؛ و در جهت جبران كاهش نرخ رشد جمعيّت و نرخ باروري در سال‌های گذشته، سياست‌هاي كلي جمعيّت ابلاغ مي‌گردد. با در نظر داشتن نقش ايجابي عامل جمعيّت در پيشرفت كشور، لازم است برنامه‌ريزي‌هاي جامع براي رشد اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور متناسب با سياست‌هاي جمعيّتي انجام گيرد. همچنين ضروري است با هماهنگي و تقسيم كار بين اركان نظام و دستگاه‌هاي ذيربط در اين زمينه، اقدامات لازم با دقّت، سرعت و قوّت صورت گيرد و نتايج رصد مستمر اجراي سياست‌ها گزارش شود."


با توجه به ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری در بحث سلامت باروری و فرزندآوری و توجه ویژه معظم له در خصوص پوشش بیمه ای هزینه های زایمان و درمان باروری زنان و مردان، روسای سه قوه مکلف شدند که در این زمینه گام های اجرایی بردارند.
بر اساس برآوردهای جهانی حدود ۱۵ درصد زوجین در سنین باروری، با مشکلات ناباروری مواجه هستند که این میزان در برخی شهرهای کشورمان به حدود ۲۰ درصد می رسد. بنابراین بیش از ۴ میلیون زوج نابارور در کشور هستند که به خدمات درمانی ناباروری مشتمل بر اقدامات تشخیصی، دارویی و بستری نیاز دارند. 

دکتر علی صادقی تبار، رییس مرکز درمان ناباروری ابن سینای جهاد دانشگاهی، یک سوم هزینه های درمانی زوجین نابارور را شامل دارو دانست و گفت: داروهای درمان ناباروری اکثرا شامل داروهای گران قیمت وارداتی است و یا اینکه مواد اولیه شان از خارج وارد می شوند که حداقل ۳۰ درصد هزینه های درمانی بیمار را به خود اختصاص می دهد. ولیکن، با حمایت دولت در پرداخت ارز دولتی و حمایتی به بخش دارو و نیز پوشش شرکت های بیمه گر، تا حدود زیادی دغدغه بیماران از این منظر، مرتفع شده است. 

دکتر محمد رضا شانه ساز، معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو
گفت: در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی و هم در خصوص شمول و حمایت‌های بیمه‌ای زوجین نابارور در چند سال اخیر، گام‌های بسیار جدی برداشته شده است.

وی اضافه کرد: تولید تجهیزات پزشکی مربوط به حوزه زنان و مامایی، اعم از دستگاه های ماموگرافی، تجهیزات تشخیصی حوزه زنان، کیت های تشخیص ناباروری و نیز باروری، دارو و اقلام مرتبط تشخیصی و درمانی، در درجه اول نیاز ما را به خارج از کشور برطرف کرده تا تحریمها بر نیازها و تامین نیازهای داخلی اثرگذار نباشند.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تامین این تجهیزات در داخل کشور، این امکان را برای سازمان های بیمه گر فراهم کرده که به لحاظ قیمت تمام شده تجهیزات و حمایت‌های قیمتی از زوج‌های نابارور دریافت کننده این اقلام، نه تنها یک بار، بلکه چندین بار حمایت کنند.


براساس مصوبه بودجه کمیسیون تلفیق در سال ۱۴۰۰، به منظور حمایت از زوج های نابارور، کلیه هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه ها قرار می‌گیرد.

دکتر مریم آزادی، معاون دفتر تخصصی سازمان بیمه سلامت، گفت: برخی اقلام دارویی حوزه ناباروری تا ۹۰ درصد و برخی تا ۷۰ درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند و در سال ۹۹ بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش دارو برای این افراد هزینه شده است. 

لازم به یادآوری است که حمایت همه جانبه و ایجاد امنیت خاطر برای زوجین در حین پروسه درمان، نقش مهمی در موفقیت درمان دارد و از انجام چند باره درمان ها و به تبع آن، هزینه های دارویی و درمانی سرسام آور بر نظام سلامت خواهد کاست.
تاریخ درج1400:02:31
کلمات کلیدی
بازدید486
گروهاخبار عمومي