منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 13 نفر
بازدید امروز: 225 نفر
بازدید دیروز: 587 نفر
تعداد کل بازدید: 902264 نفر

مشاهده شماره خبر7883

عنوانمانع‌زدایی از روند ثبت تجهیزات پزشکی تولیدکنندگان/ حذف موافقت اصولی در راستای تسهیل فرایند اخذ پروانه تولید
متن

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان واقعی، گفت: مانع‌زدایی از روند ثبت تجهیزات پزشکی تولیدکنندگان داخلی به صورت جدی دنبال می‌شود.

روح الله مزینانی در گفت‌وگو با ایفدانا با اشاره به اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی حدود ۸ هزار نوع کالا وجود دارد، اظهار کرد: برای این تعداد قلم کالا ۳۶۰ هزار کد ثبت وسیله پزشکی(IRC) توسط اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو صادر می‌شود.

وی افزود: تجهیزات پزشکی مرز دانش بین پزشکی و مهندسی و صنعت است که خوشبختانه دستاوردهای خوبی در این حوزه داشته ایم و کاری که باید در این بخش انجام بدهیم این است که از تامین کنندگان خوبی که در این حوزه داریم حمایت کنیم.


مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی تصریح کرد: اقلامی که توجیه تولید دارد و به تکنولوژی ساخت آن دست یافته‌ایم در حجم بالایی در حال تولید بوده و ارزبری را به طور چشمگیری کاهش داده است، دولت با کاهش بروکراسی اداری و مانع‌زدایی باید از تولیدکنندگان حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: اولین اقدام سازمان غذاودارو برای حمایت از تولید داخل حذف موافقت اصولی با تشکیل کمیته بازمهندسی تولید و صادرات با حضور انجمن و اتحادیه های تولید و صادرات در راستای قانون بهبود کسب و کار بود که باعث تسریع روند تولید می شود. هر تولید کننده‌ای که بتواند محصولی را تولید کند از آن استقبال می‌کنیم و تنها طبق مجوز به آنها اعلام می کنیم که باید چگونه تولیدات خود را انجام دهند.

به گفته وی واردات اقلامی که، تولیدکننده‌ بتواند در مسیر خودکفایی با تعداد، کیفیت و تکنولوژی روز متناسب با نیاز بیماران و جامعه هدف آن را در داخل تولید کند، تقریبا متوقف می‌شود.

مزینانی تصریح کرد: در دوران شیوع کرونا همه دنیا کمبودهایی در حوزه تامین اقلام مربوط به کرونا نظیر ونتیلاتور، اکسیژن ساز، کیت تشخیص کرونا و اقلام محافظ شخصی داشتند اما در ایران به واسطه تلاش متخصصان داخلی، این اقلام به میزان کافی تولید شد و هم اکنون در تولید آن خودکفا هستیم و مشکلی در تامین آنها نداریم. این دستاورد جزو افتخارات کشور محسوب می‌شود و ما تلاش می‌کنیم موانع را از پیش پای تولیدکنندگان واقعی حذف کنیم.
تاریخ درج1400:12:03
کلمات کلیدی
بازدید637
گروهاخبار عمومي