منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 359 نفر
بازدید دیروز: 243 نفر
تعداد کل بازدید: 900276 نفر

مشاهده شماره خبر7888

عنوانسامانه تی تک باید کامل شود نه متوقف
متن

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دارو همیشه دغدغه دولت ها و مردم بوده چون مسأله راهبردی و مهم است، گفت: متأسفانه در خصوص تحریم ها، دارو و تجهیزات پزشکی به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.

به گزارش ایفدانا و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر بهرام دارایی با حضور در استودیوی بخش خبری ۲۱ سیما افزود: هنر ما این بوده است که به شکل پایدار از اول انقلاب، دارو را خودمان با همه فراز و نشیب ها تولید کنیم برای این که به یک مرحله پایدار برسیم و بتوانیم ادعا کنیم که به شکل عادلانه ای می توانیم دارو را تهیه و با کیفیت به دست مردم برسانیم و همه فرایندهایمان را مکانیزه و شفاف کنیم.
وی با بیان این که این کار در سال های پیش شروع و در دولت قبل متوقف شده بود، گفت: ما سامانه مکانیزه و راهبردی داریم به نام «تی تک» که ابرسامانه است.
دکتر دارایی افزود: سامانه باید تکمیل شود، وقتی سامانه را متوقف می کنیم و می گوییم سامانه نواقص دارد آن چیزی که ما از آن انتظار داریم اجرا نمی کنند.
وی گفت: سامانه «تی تک» ابرسامانه با ۲۵ زیرسامانه و متصل به همه سامانه های مهم کشور مانند تجارت، بانک مرکزی، گمرک، مالیات و سامانه ثبت احوال است بنابراین وقتی راستی آزمایی می کنیم هم ذینفعان و هم مردم می توانند ببینند چه فرایندهایی دارد اتفاق می افتد، مثل تخصیص ارز.
رئیس سازمان غذا و دارو افزود: تخصیص ارز کار سازمان غذا و دارو نبود ولی این سازمان را مجبور کردند به جای کار بر روی کیفیت و تولید داروهای با فناوری بالا بیاید به دنبال ارزپاشی و این کار باعث شده مشکلات زیادی برای این سازمان ایجاد شود.
آقای دارایی گفت: ان شاء الله با هدفمند کردن یارانه دارو و استفاده در جای درست خود، این مشکل برطرف می شود و ما می توانیم سراغ تأمین پایدار دارو از منابع داخلی برویم.
وی افزود: شما وقتی یک مبلغی را خیلی راحت در اختیار قرار می دهی و در بازار منتشر می کنی که هم قاچاق معکوس شود و هم این که با اسناد مخدوش، ارز بیشتری از شما بگیرند، این زمینه فساد را فراهم می کند.
آقای دارایی ادامه داد: یارانه کار خیلی خوبی است باید به مردم بدهیم و در جای درست مصرف شود که بیمه ها هستند.
دکتر دارایی در پاسخ به این پرسش که آیا اقدام مجلس برای واگذاری ارز ترجیحی به بیمه به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی می تواند این مسأله را حل کند؟ گفت: خیلی اقدام خوب و مؤثری است و می تواند راه گشا باشد.
رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در کنار اقدامی که مجلس انجام داد، مبالغی را هم برای پوشش بیشتر بیماران صعب العلاج و خاص اختصاص دادیم که می تواند دغدغه این بیماران را بسیار کم کند و کار بزرگی بود.
وی افزود: کار مهم تر ما حمایت از شرکت های کوچک، فناور و دانش بنیان است، چون انحصار می تواند همیشه فساد ایجاد کند، چه واردات چه تولید، فرق نمی کند انحصار در تولید هم کیفیت تولید را پایین می آورد و در بعضی صنایع این اتفاق افتاد ولی در دارو اگر کیفیت پایین بیاید این خیلی خطرناک است.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته تفاهمنامه ای را با معاونت علمی ریاست جمهوری و معاونت تحقیقات وزارت بهداشت برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت منعقد کردیم که از این به بعد گسترش این شرکت ها و تولیدشان را باهم کنترل و برای تولید دارو با فناوری های بالا حمایت می کنیم و بعد از تشکیل نظارت می کنیم تا تداوم داشته باشد، زیرا ما نمی توانیم شرکت دانش بنیانی را تأسیس بعد رها کنیم که به اسم تولید به سمت واردات برود.

تاریخ درج1401:01:15
کلمات کلیدی
بازدید314
گروهاخبار عمومي