منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 2 نفر
بازدید امروز: 96 نفر
بازدید دیروز: 544 نفر
تعداد کل بازدید: 898641 نفر

مشاهده شماره خبر7889

عنوانتوزیع کنترل‌شده شیرخشک‌های رژیمی و متابولیک برای جلوگیری از قاچاق معکوس
متن

مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه شیرخشک‌های رژیمی و متابولیک مشمول دریافت ارز ترجیحی هستند، گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق معکوس این فراورده‌ها، توزیع آن به صورت کنترل‌شده و هدفمند صورت می‌گیرد.

دکتر سجاد اسماعیلی در گفت و گو با ایفدانا با بیان این مطلب گفت: کمبود مقطعی برخی فرآورده های سلامت محور در کشور به دلیل تاخیر در تامین ارز مورد نیاز و یا عدم مرغوبیت ارز تامین شده به وجود می آید. در سال جدید امیدواریم با ساماندهی تامین ارز ترجیحی و افزایش بهره وری در تخصیص آن، بتوانیم تامین پایدار داشته باشیم و چالش های موجود به حداقل برسد. 

وی افزود: با توجه به اینکه شیرخشک های رژیمی و متابولیک با ارز ترجیحی تامین می شوند، به دلیل اختلاف زیاد قیمت آن با بازار آزاد، انگیزه ای برای قاچاق معکوس این فراورده‌ها و خروج از زنجیره رسمی وجود دارد که به همین دلیل برای نظارت بیشتر، توزیع به صورت کنترل شده صورت می گیرد.

مشاور رسانه ای رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه سامانه تیتک ابزار این سازمان برای کنترل و نظارت توزیع است، خاطرنشان کرد: تمامی شرکت‌های توزیع و داروخانه‌های عرضه کننده این فرآورده‌ها موظف به ثبت اطلاعات بیمار در سامانه هستند که باعث به حداقل رسیدن امکان خروج شیرخشک از زنجیره تامین شود.
تاریخ درج1401:01:15
کلمات کلیدی
بازدید331
گروهاخبار عمومي