منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 175 نفر
بازدید دیروز: 544 نفر
تعداد کل بازدید: 898720 نفر

مشاهده شماره خبر7928

عنوانبررسی سلامت ۲۰۰ هزار فرآورده سلامت محور در آزمایشگاه‌های غذا و دارو/ آزمایش تمامی داروهایی که برای اولین بار تولید و وارد کشور می شوند
متن

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: سالانه حدود ۲۰۰ هزار فراورده سلامت محور توسط آزمایشگاه های مورد تایید سازمان غذا و دارو بررسی می شود.

به گزارش ایفدانا، دکتر مهدی انصاری در گفت و گو با ایفدانا، با بیان این مطلب گفت: حدود ۵۰ درصد آزمایش های مربوط به محصولات غذایی، ۳۰ درصد دارو و ۲۰ درصد مابقی اقلام هستند.

وی افزود: تمام داروهایی که برای نخستین بار وارد چرخه مصرف کشور می‌شوند، حتما باید در آزمایشگاه مرجع بررسی و مورد تایید قرار گیرند و هرگونه مشکل در نمونه ها، به ادارات کل مربوطه اعلام و درباره آنها تصمیم گیری می شود.، همچنین ارزیابی شکایت درخصوص محصولات سلامت و نمونه های ارسالی از مراجع قانونی کشور نیز بر عهده آزمایشگاه مرجع است.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی تصریح کرد: آزمایشگاه های غذا، دارو، فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل، بیولوژیک، تجهیزات پزشکی، میکروبیولوژی، آرایشی بهداشتی و تضمین کیفیت زیرمجموعه آزمایشگاه های مرجع هستند که به صورت مجزا فعالیت می کنند.

وی افزود: محصولات سلامت محور توسط مولفه های تعیین شده در شبکه های آزمایشگاهی معاونت های غذا و داروی سراسر کشور، آزمایشگاه های همکار و مجاز تایید شده ازنظر کیفیت نیز مورد بررسی و ازمایش قرار می گیرند.  

دکتر انصاری با اشاره به اینکه آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو وظیفه کیفیت سنجی و تطابق با استاندارد های جهانی را برعهده دارد، عنوان کرد: تمام امور انجام گرفته در این آزمایشگاه توسط سخت گیرانه ترین روش های از پیش تعیین و تایید شده، صورت می گیرد.

وی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی ها و معیارهای سازمان جهانی بهداشت، آزمایشگاه مرجع کنترل غذا، دارو و تچهیزات پزشکی سازمان غذا و داروی ایران در بین کشورهای منطقه و خاورمیانه جایگاه منحصر به فردی دارد./
تاریخ درج1401:10:19
کلمات کلیدی
بازدید508
گروهاخبار عمومي