منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 444 نفر
بازدید دیروز: 463 نفر
تعداد کل بازدید: 900824 نفر

مشاهده شماره خبر803

عنوانشیوع مصرف قرصهای «ریتالین و بی تی» در دانشگاه‌ها و مدارس
متن

اعتیاد یک بیماری روانی، اجتماعی و اقتصادی است که از مصرف غیرطبیعی و غیرمجاز برخی مواد مانند الکل، تریاک، حشیش و...

بجنورد- محمدزاده ثانی: قدس ویژه خراسان - اعتیاد یک بیماری روانی، اجتماعی و اقتصادی است که از مصرف غیرطبیعی و غیرمجاز برخی مواد مانند الکل، تریاک، حشیش و...

ناشی می‌شود وسبب وابستگی روانی یا فیزیولوژیک فرد مبتلا (معتاد) به این مواد می‌شود و در عملکرد جسمی، روانی و اجتماعی وی تأثیر نامطلوب به جا می‌گذارد.
در این راستا رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با حضور در دفتر روزنامه در گفت و گو با خبرنگار ما می‌گوید: اعتیاد یعنی وابستگی و به معنای تمایل شدید به ادامه مصرف یک ماده که سبب پیدا شدن بعضی از رفتارها و حالتهای غیر عادی در فرد می‌شود.
سرهنگ یزدان پناه می‌افزاید: فرد وابسته کم کم ماده مصرفی را افزایش می‌دهد و بتدریج نسبت به آداب اجتماعی و مسؤولیتهای خانوادگی خود بی تفاوت می‌گردد و احساس می‌کند دیگر نمی تواند آن را ترک کند و در نتیجه معتاد می‌شود.
وی ادامه می‌ دهد: اعتیاد به عنوان یک مسأله اجتماعی مطرح است که عوامل مختلفی در بروز آن دخیل هستند و نمی توان یک عامل را به عنوان اصلی ترین عامل در گرایش به سوء مصرف مواد مخدر عنوان کرد و به طور کلی عوامل اجتماعی – خانوادگی می‌تواند در گرایش به مصرف مواد مؤثر باشند.
وی می‌گوید: منشأ گرفتار شدن 60 درصد افراد آلوده به مواد مخدر دوست ناباب است.
وی می‌گوید: در حال حاضر بیش از 128 مرکز در استان درزمینه درمان و کاهش آسیب اعتیاد فعالیت می‌کند که از این شمار یک مرکز درمان اجباری در بجنورد، 4 مرکز کاهش آسیب (DIC) –یک مرکز اقامتی بلند مدت اجتماع درمان مدارTC ، 8 مرکز اقامتی میان مدت درمان، 2 مرکز سرپناه شبانه (شیاتر) و بقیه نیز مراکز درمان وابستگی به مواد با داروهای آگونیست (MMT) هستند.
یزدان‌پناه می‌گوید: در برنامه داریم این مراکز را تا پایان سال جاری به 150 مرکز برسانیم.
این مقام مسؤول شمار پزشکان این مراکز را 120 پزشک عنوان می‌کند و می‌افزاید: در هر مرکز استان نیز یک روان شناس وجود دارد که با این نهاد همکاری می‌کنند.
یزدان‌پناه شمار افرادی که تاکنون در مراکز درمانی تحت درمان قرار گرفته اند را 24 هزار نفر ذکر می‌کند و اظهار می‌دارد: از این شمار، نزدیک به هزار و 500 نفر زن و بقیه مرد هستند.

تاریخ درج1392:10:07
کلمات کلیدیريتالين
بازدید934
گروهاخبار عمومي