منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 44 نفر
بازدید دیروز: 484 نفر
تعداد کل بازدید: 905961 نفر

مشاهده شماره خبر811

عنوان۱۰ تحول پزشکی سال ۲۰۱۳
متن

تحول‌های پزشکی زیادی در سال ۲۰۱۳ انجام شده است که تمام آن‌ها کمک بسیاری به علم پزشکی نمودند و باعث شدند بسیاری از بیماری‌ها با ساده‌ترین روش‌ها درمان شوند.

به گزارش داروغذا به نقل از باشگاه خبرنگاران،در این مطلب با 10 تحول پزشکی در سال 2013 آشنا شوید.

1.تشخیص زود هنگام بیماری پارکینسون
یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد اگر بتوانند بیماری‌های سیستم عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون را در بیماران زود تشخیص دهند می‌توانند آن‌ها را سریع‌تر درمان کنند. 
لرزش انگشت‌ها، لب‌ها و از دست دادن حس بویایی و حالت چهره خشک از علایم این بیماری هستند و تشخیص زود هنگام این بیماری می‌تواند این بیماری را درمان کند. 

2.کشف ژن‌های جدید مرتبط با آلزایمر 
با کشف یک دو جین ژن جدید مرتبط با شایع‌ترین شکل بیماری آلزایمر که در کهنسالی رخ می‌دهد تعداد کل ژن‌های مرتبط با این بیماری به ۲۴ عدد رسیده است. 
ژن‌های جدید باعث پاسخ‌های ایمنی در بدن و التهابات می‌شوند که هر دوی آن‌ها با آسیب مغزی که در آلزایمر رخ می‌دهد ارتباط دارند. 

3.قرص مدفوع
این قرص که از باکتری‌های مدفوع ساخته شده است به هضم غذا و بی‌اثر کردن باکتری‌های زیان آور کمک می‌کنند و روده ما انباشته از باکتری‌هایی هستند که برای سلامتی ما مفیدند و باعث از بین بردن میکروب‌های سیستم گوارشی می‌شوند.



4.محو ایدز
یافته‌های جدید نشان می‌دهند اگر درمان بیماری ایدز سریع آغاز شود شانس متوقف کردن این بیماری بسیار وجود دارد و دانشمندان پیش از این توانسته بودند با شیوه‌های جدید درمانی به میزان ۶۰ درصد ماندن بیماران در مرحله نهفته بیماری را افزایش دهند. 

5.شبیه سازی با سلول‌های پوست انسان
در شیوه کلون کردن هسته یک سلول بالغ را در فرایندی به نام انتقال هسته به داخل تخمکی که هسته‌اش را برداشته‌اند منتقل می‌کنند سپس با تحریک شیمیایی و الکتریکی این هسته را وادار به تقسیم می‌کنند و این شیوه درمانی جدید برای بیماری‌های قلبی و دیابت استفاده می‌شود. 

6.تعیین سن بارداری
سازمان غذا و دارو با ایجاد یک آزمایش جدید و خانگی این امکان را به وجود آورد که سن حاملگی را هم با سنجش هورمون بسنجند. 

7.تغییر معیارهای تجویز استاتین‌ها
با تحول علم پزشکی ضابطه‌های جدیدی برای تغییر کلسترول خون به وجود آمده است که بستگی به شرایط سن و سیگاری بودن و بیماری‌های قلبی و... میزان کلسترول متفاوت است و بیماران با درمان‌های دارویی دیگر مورد کنترل قرار می‌گیرند. 

8.شیوه جدید درد درمان ناباروری
پژوهشگران موفق شده‌اند شیوه جدید برای درمان بیماری ناباروری کشف کنند که به دنبال آن تبدیل تخمک‌های کم کیفیت به سالم است که در طی آن قسمتی از بافت تخمک برداشته می‌شود و ترکیب آن با پروتیین‌هایی رشد می‌کند و فرد می‌تواند فرزند سالمی به دنیا آورد. 

9.درمانی جدید برای پیوند مو
در این شیوه آزمایش مو‌ها از منطقه‌ای که رویش مو در ان جا زیاد است به منطقه‌های کم تراکم منتقل می‌شوند و در این شیوه درمان طاسی سر سلول‌های ریشه مو را در آزمایش کشت می‌دهند و آن‌ها را به پوست بی‌مو تزریق می‌کنند. 

10.روش جدید پیشگیری از سرطان
یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از سرطان‌های زنان تزریق واکسن ویروس پاپیلومای انسانی است و این واکسن می‌تواند بیشتر ویروس‌ها و عفونت‌ها را از بین ببرد.

تاریخ درج1392:10:09
کلمات کلیدیتحول
بازدید864
گروهاخبار عمومي