منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 2 نفر
بازدید امروز: 2 نفر
بازدید دیروز: 464 نفر
تعداد کل بازدید: 891032 نفر

مشاهده شماره خبر813

عنوانمديرکل دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت: 39 درصد مردان و 49 درصد زنان 15 تا 49 ساله كشور اضافه وزن دارند
متن

مدير دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت گفت: حدود 39 درصد مردان و 49 درصد زنان 15 تا 49 ساله كشور اضافه وزن دارند.

به گزارش خبرنگار وب‌دا؛ دكتر زهرا عبداللهي در هفته ملي بسيج آموزش همگاني تغذيه ضمن بيان اين مطلب افزود: در گروه سني 45 تا 65 ساله اضافه وزن در زنان 70 درصد و در مردان حدود 57 درصد است.

وي با بيان اينكه خطر بيماري‌هاي قلبي و عروقي و ايجاد سرطان سينه در زنان با مقدار دريافت چربي و روغن نيز در ارتباط است، افزود: براساس مطالعات انجام شده در كشور 30 درصد مردان و 36 درصد زنان 25 تا 64 سال كشور داراي كلسترول بالا هستند.

دكتر زهرا عبداللهي با اشاره به اين مطلب كه يكي از دلايل عمده چاقي و اضافه وزن در درصد بالايي از جمعيت كشور تغييرات در الگوي مصرف غذايي مردم است، گفت: فست فودها، سرخ كردن بيش از حد غذا، مصرف شير و ماست پرچرب باعث چاقي و بالا رفتن كلسترول و LDL در خون مي‌شود.

 

كاهش مصرف 6 گرم نمك موجب كاهش 24 درصدي سكته مغزي

وي ادامه داد: كاهش 6 گرم نمك دريافتي در روز باعث كاهش 24 درصد سكته مغزي و كاهش 18 درصد بيماري‌هاي عروق كرونر مي‌شود.

مدير دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: بررسي‌هاي ملي آگاهي‌هاي تغذيه‌اي خانوارهاي كشور در سال 80 نشان داد حدود 80 درصد خانوارهاي كشور به صورت دائمي يا موقت سرسفره خود از نمكدان به عنوان يك رفتار غلط غذايي استفاده مي‌كنند.

دكتر زهرا عبداللهي افزود: كاهش 6 گرم نمك دريافتي در روز باعث كاهش 24 درصد سكته مغزي و كاهش 18 درصد بيماري‌ها عروق كرونر شده كه در نهايت مرگ 2.5 ميليون نفر را كاهش مي‌دهد.

دكتر زهرا عبداللهي ضمن بيان اين مطلب كه بايد در طبخ غذا از نمك‌هاي يددار استفاده شود، افزود: نمك‌هاي يددار بايد دور از رطوبت، گرما و نور نگهداري شوند تا يد موجود در آنها از بين نرود.

 

ارتقاي فرهنگ و سواد تغذيه جامعه محور اصلي برنامه‌هاي امنيت غذا و تغذيه

دكتر زهرا عبداللهي با بيان اين مطلب كه يكي از محورهاي اصلي برنامه‌هاي دفتر بهبود تغذيه در جامعه ارتقاي فرهنگ و سواد تغديه در جامعه است گفت: در هفته ملي بسيج آموزش همگاني اقدامات و فعاليت‌هاي گسترده‌اي با كمك دفاتر مربوطه معاونت بهداشت وزارت، شوراي سياستگذاري سلامت صدا و سيما، آموزش و پرورش و شهرداري در اين زمينه در حال اجراست.

 

تشريح نام‌هاي هفته ملي بسيج آموزش همگاني تغذيه

دكتر زهرا عبداللهي در ادامه به تشريح نامگذاري روزهاي هفته ملي بسيج آموزش همگاني تغذيه پرداخت و گفت: شنبه 14 دي، نقش خانواده در كاهش مصرف نمك و روغن؛ يكشنبه 15 دي، نقش سياستگذاران در ارتقاء سواد تغذيه؛ دوشنبه 16 دي، نقش رسانه در كاهش مصرف نمك و روغن؛ سه‌شنبه 17 دي، نقش مدارس در كاهش مصرف نمك و روغن با برنامه‌هاي نمادين؛ چهارشنبه 18 دي، نقش صنايع غذايي در كاهش مصرف نمك و روغن؛ پنج‌شنبه 19 دي، پيشگيري از بيماري‌ها با كاهش مصرف نمك و روغن و جمعه برابر با 20 دي ماه، تغذيه در خارج از منزل با كاهش استفاده از نمك و روغن نامگذاري شده است.

تاریخ درج1392:10:09
کلمات کلیدیاضافه وزن
بازدید904
گروهاخبار عمومي