منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 9 نفر
بازدید دیروز: 432 نفر
تعداد کل بازدید: 907565 نفر

مشاهده شماره خبر833

عنوانتفویض ثبت سفارش واردات به استان‌ها+خبرتکمیلی
متن

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: براساس تصمیم جدید دولت، انجام امور ثبت سفارش تمامی کالاهای وارداتی کشور به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور تفویض شده است.

خبرگزاری مهر- مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: براساس تصمیم جدید دولت، انجام امور ثبت سفارش تمامی کالاهای وارداتی کشور به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور تفویض شده است. با این حال، در نامه‌ای به اطلاع سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها رسیده که عواقب و مسوولیت‌های ناشی از هر گونه صدور مجوز ثبت سفارش خارج از رویه‌ها، قوانین و مقررات جاری به عهده مدیریت آن سازمان خواهد بود.

سیدعباس حسینی گفت: براساس تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، انجام امور ثبت سفارش تمامی کالاهای وارداتی کشور به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور تفویض شده است. وی افزود: سازمان‌های ذی‌ربط، مسوولیت اجرای دقیق بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها، مصوبات دولت و گواهی‌های قانونی مندرج در کتاب مقررات صادرات و واردات کشور در ارتباط با واردات را به عهده خواهند داشت. همچنین در این رابطه مهدی میرابوطالبی، معاون کل سازمان توسعه تجارت نیز به خبرگزاری فارس گفت: این اقدام در راستای تمرکز‌زدایی صورت گرفته است. وی افزود: ثبت سفارش از این به بعد در سازمان صنعت استان‌ها و با رعایت همه مصوبات و بخشنامه‌ها صورت می‌گیرد.

 

 

خبرتکمیلی:

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بخشنامه جدیدی از سوی سازمان توسعه تجارت در واگذاری ثبت سفارش واردات کلیه کالاها به سازمان های صنعت، معدن و تجارت منتشر شد که بنا به اذعان مسئولان این سازمان تغییری در ثبت سفارش واردات کالا به وجود نیامده بلکه این بخشنامه فقط تأکید بر تفویض این اختیار است.
 
به اعتقاد مسئولان سازمان توسعه تجارت، فرایند ثبت سفارش واردات کالا پیش از این نیز برعهده سازمان های صنعت و معدن استان ها قرار داشت که در قالب این بخشنامه تأکید مؤکد برای اجرای این وظیفه صورت گرفته است.
 
به گزارش تسنیم طبق این بخشنامه که از سوی حسینی مدیرکل صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت به تمام سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها ابلاغ شده است "از تاریخ صدور این بخشنامه امور مربوط به ثبت سفارش کلیه اقلام وارداتی کشور به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تفویض می شود و کارشناسان آن استان وفق قوانین و مقررات مربوط باید نسبت به بررسی دقیق و کارشناسی درخواستهای ثبت سفارش مطابق با بخشنامه ها، دستورالعمل ها، مصوبات دولت و گواهی های قانونی مندرج در کتاب مقررات واردات و صادرات اقدام لازم را به عمل آورند."

تاریخ درج1392:10:13
کلمات کلیدیوزارت صنعت
بازدید856
گروهاخبار عمومي