منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 387 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899227 نفر

مشاهده شماره خبر855

عنوانایران به شبکه بین المللی مصرف منطقی دارو پیوست
متن

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو از عضویت جمهوری اسلامی ایران در شبکه بین المللی مصرف منطقی دارو خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازایرنا،«فاطمه سلیمانی» صبح یکشنبه گفت: عضویت جمهوری اسلامی ایران در این شبکه بستر مناسبی برای فعالیت همه علاقه مندان به مصرف منطقی دارو خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد : عضویت در این شبکه شامل کشورهای علاقه مند در حوزه ترویج مصرف منطقی دارو می شود که ایران نیز با پیگیری های مکرر و گذراندان مراحل قانونی موفق به کسب عضویت در این شبکه شد.

وی اظهار داشت: کسب عضویت در این شبکه می تواند زمینه ساز هر چه پررنگ تر شدن فعالیت های مرتبط افراد و سازمان های علاقه مند در سطح بین المللی شود.

سلیمانی افزود: مصرف غیرمنطقی دارو دارای ابعاد و اشکال مختلف است و برای غلبه بر این مشکل بزرگ به همیاری تک تک افراد جامعه نیاز است.

وی اظهارداشت: منطقی شدن مصرف دارو با فرهنگ و عملکرد مردم آمیخته است و بیش از جنبه های دیگر ارتقاء سلامت نیازمند همکاری عمومی می باشد چرا که آگاهی، احساس مسئولیت و اقدام عملی تک تک افراد برای رسیدن به این هدف ضروری است.

دبیرکمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو گفت: فعالیت برای مصرف منطقی دارو در تمام دنیا منحصر به دولت ها نیست و بسیاری از سازمان های مردم نهاد و افراد علاقه مند در این زمینه فعالیت می کنند.

سلیمانی افزود: در کشور ما نیز علاوه بر کمیته های مصرف منطقی دارو، فعالان حیطه ترویج مصرف منطقی دارو در راستای دستیابی به این هدف فعالیت دارند، لذا عضویت ایران در شبکه بین المللی مصرف منطقی دارو بستر مناسبی را برای حضور این دسته از فعالان فراهم خواهد کرد.

وی برخی از مهم ترین وظایف این بخش را بررسی نسخ پزشکان و ثبت اطلاعات و آنالیز داده ها، بررسی تطبیقی رعایت الگوی تجویز منطقی دارو با شاخص های منطقه ای، مطالعه و پیشنهاد متغیرهای مؤثر بر الگوی تجویز دارو توسط پزشکان و بررسی و پیشنهاد شاخص های کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو با بهره گیری از الگوی WHO (سازمان بهداشت جهانی) عنوان کرد.

دبیرکمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو بررسی و تحقیق در خصوص چگونگی بهینه سازی تجویز منطقی دارو، مطالعه رفتاری در ارتقاء فرهنگ مصرف دارو در جامعه، بررسی میزان همخوانی و تداخلات دارویی نسخ پزشکان و آنالیز و مقایسه با شاخص های WHO را از دیگر وظایف بخش مصرف منطقی دارو برشمرد.

کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو (RUD)ˈ از سال 1375 با دستور وزیر وقت در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

اولین گردهمایی اعضای کمیته مزبور نیز با حضور دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو و با هدف تدوین و جمع بندی عملکرد سالانه اعضاء 15 آذر ماه 92 در محل سازمان غذا و دارو برگزار شد.

تاریخ درج1392:10:15
کلمات کلیدیمصرف دارو
بازدید846
گروهاخبار داروئي