منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 117 نفر
بازدید دیروز: 484 نفر
تعداد کل بازدید: 902640 نفر

مشاهده شماره خبر870

عنوانرئیس مجلس مطرح کرد: جزئیاتی از سخنان وزير بهداشت در جلسه غیرعلنی مجلس/ توسعه بهداشت و درمان نیازمند همکاری دولت و مجلس
متن

images?q=tbn:ANd9GcT6CvDIxSYupaIIj0ZrFd7رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیربهداشت در جلسه غیر علنی درباره شرایط بهداشت ودرمان کشور به نمایندگان گزارش داد، گفت: توسعه بهداشت ودرمان کشور نیازمند همکاری دولت ومجلس است.

به گزارش وب دا به نقل از خبرگزاری ایکانا، دکتر علی لاریجانی بیش از آغاز جلسه علنی امروز (17 دی) مجلس شورای اسلامی درباره جلسه غیرعلنی، گفت: وزیر بهداشت و درمان کشور در جلسه غیر علنی امروز گزارشی را از شرایط بهداشت و درمان کشور به نمایندگان ارائه داد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به حساسیت موضوع لازم بود هم مشکلات به طور دقیق مطرح و شنیده شود و هم راهکارهایی که مورد کاوش قرار گرفته مطرح شود،ما امیدوار هستیم که باهمکاری دولت و مجلس گام های بسیاری برای رشد وتوسعه بهداشت ودرمان کشور برداشته شود.


tm.aspx?s=tavakoli_173103.jpg|1110100!10

احمد توکلی، نماینده مردم تهران:

  وزیر بهداشت اطلاعات خوبی از وضعیت فعلی نظام سلامت به مجلس داد/وزارت بهداشت باید نظارت کننده و سیاستگذار اصلی باشد

 

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر بهداشت اطلاعات خوبی از وضعیت فعلی نظام سلامت به مجلس داد.

وی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار وب­دا ضمن تأیید مشکلات و چالش های حوزه سلامت به خصوص بالا بودن سهم مردم از هزینه های سلامت گفت: مهم ترین راهکار برون رفت از این مشکل اجرایی نمودن ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه است.

وی با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه، ساماندهی و تغییر منابع را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این قانون توسعه کمی و کیفی بیمه های سلامت، دستیابی به پوشش فراگیر و عادلانه خدمات سلامت و کاهش سهم مردم از هزینه های سلامت به 30 درصد، از طرق مختلف از جمله اصلاح ساختار صندوق های بیمه، مدیریت منابع، متناسب نمودن تعرفه ها مورد تأکید قرار گرفته است که باید اجرایی شود.

دکتر توکلی گفت: باید بودجه دولت وقف بیمه شود و نظارت کننده و سیاستگزار اصلی وزارت بهداشت باشد.

گفتنی است دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت پیش از ظهر امروز در جلسه غیرعلنی مجلس در خصوص چالش های نظام سلامت و راهکارهای رفع معضلات آن سخنرانی کرد.


tm.aspx?s=untitled_173104.JPG|1110100!10عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد؛

  بازتاب سخنرانی وزیر بهداشت در جلسه غیرعلنی مجلس/ اعلام آمادگی کمیسیون تلفیق برای افزایش بودجه بهداشت و درمان

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اعلام آمادگی اعضای کمیسیون تلفیق برای افزایش بودجه بهداشت و درمان پس از سخنرانی امروز وزیر بهداشت در صحن مجلس خبر داد.

دکتر عبدالرحمان رستمیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار وب­دا گفت: پس از سخنرانی وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس در خصوص چالش های نظام سلامت ناشی از کمبود اعتبارات این حوزه، نظر چند نفر از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس را جویا شدم که همه آنان با تأکید بر اهمیت و جایگاه سلامت در خصوص اقدام برای افزایش اعتبارات این حوزه در بودجه سال 93 اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: فصل بررسی و تصویب بودجه سالیانه در مجلس است و امیدواریم این کمیسیون و سایر نمایندگان که امروز سخنان دکتر هاشمی را شنیدند برای افزایش اعتبارات حوزه سلامت در بودجه سال آینده کمک کنند.

دکتر رستمیان در خصوص متن اظهارات وزیر بهداشت گفت: دکتر هاشمی در این جلسه به خوبی چالش های نظام سلامت در بخش های مختلف از جمله کمبود اعتبارات بخش بهداشت، روند افزایشی هزینه ها از جیب مردم، حقوق نگرفتن طولانی مدت پزشکان روستا، آمار فزاینده افرادی که به دلیل هزینه های درمان به زیر خط فقر می روند را برشمرد.

وی ادامه داد: بحث ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، پرداخت سهم نظام سلامت از هدفمندی یارانه ها و اختصاص بودجه ای از این محل به بخش بهداشت و درمان، دریافت مالیات از محل کالاهای آسیب رسان به سلامت، و پشتیبانی های بیشتر بیمه ها از نظام سلامت و بحث تجمیع آنان موارد دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد که در سخنرانی وزیر بهداشت نیز به ان ها اشاره شد.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به پشسنهادات ارائه شده توسط وزیر بهداشت برای حل این معضلات اشاره کرد و بیان داشت: حل این مشکلات راهکارهایی دارد که در سخنان وزیر بهداشت به آن ها اشاره شد که امیدواریم این راهکارها مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز قرار گیرد.

گفتنی است دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از ظهر امروز با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی نمایندگان مردم را در جریان چالش های نظام سلامت قرار داده و پیشنهادات و راهکارهای برون رفت از این وضعیت را تشریح کرد.


tm.aspx?s=ghorbani_142250.jpg|1110100!10

مخبر كمسيون بهداشت و درمان مجلس خبر داد؛

  فضاي مساعد مجلس براي همكاري با حوزه سلامت/ سلامت و بهداشت جامعه بايد جزء اولويت اول دولت باشد

 

مخبر كمسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت بايد حوزه سلامت و بهداشت را جزء اولويت هاي اول خود قرار دهد.

دكتر علي قرباني در گفتگوي اختصاصي با خبر نگار وب دا با اشاره به سخنراني وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در جلسه غير علني امروز مجلس و تشريح مشكلات و چالش هاي حوزه سلامت كشور گفت: فضاي حاكم بر مجلس براي همكاري با حوزه سلامت بسيار مساعد است.

دكتر قرباني ضمن اشاره به بالا بودن هزينه هاي درمان افزود: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه سهم پرداخت هزينه درمان از جيب مردم بايد 30 درصد باشد در حاليكه هزينه درمان از جيب مردم در حال حاضر در كشور بالا مي باشد يعني بخش قابل توجهی از درآمد خانواده ها صرف هزينه درمان مي شود و اين مشكل بايد اصلاح شود.

مخبر كمسيون بهداشت، درمان مجلس با اشاره به فضاي مساعد و مثبت حاكم بر مجلس نسبت به نظرات وزير بهداشت، درمان افزود: متاسفانه در حال حاضر بعلت تعدد بيمه ها، خدمات خوبي از طرف آنها به مردم ارائه نمي شود. اگر ما مي خواهيم در منطقه حرفي براي گفتن داشته باشيم بايد با تدبير در اين حوزه عمل كرده و كشور را از نظر بهداشت ودرمان ارتقاء دهيم.

گفتني است: وزير بهداشت، درمان وآموزش پزشكي پيش از ظهر امروز در جلسه غير علني مجلس شوراي اسلامي گزارشی از مشكلات و چالش هاي نظام سلامت  وراهكار هاي پيشنهادي برون رفت از اين چالش ها را براي نمايندگان مجلس ارائه داد.

 

تاریخ درج1392:10:17
کلمات کلیدیمجلس
بازدید1153
گروهاخبار عمومي