منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 2 نفر
بازدید امروز: 286 نفر
بازدید دیروز: 484 نفر
تعداد کل بازدید: 902809 نفر

مشاهده شماره خبر875

عنوانتا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۱۹ دی‌، آخرین فرصت بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان
متن
خبرگزاری تسنیم: مدیر کل تأمین اجتماعی شرق تهران از آخرین فرصت قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۱۹ دی‌ سال جاری خبر داد و گفت: ارائه سوابق بیمه ای که در گذشته ۴۵ روز طول می‌کشید به ۴۸ ساعت کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، سیدحسین حسینی آذرنوشان در نشست خبری قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان اظهار داشت: قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان در راستای برنامه‌ها و اهداف دولت تدبیر و امید و مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی از 19 تیر سال جاری آغاز و آخرین زمان اجرای این قانون نیز تا ساعت 24 روز پنج شنبه 19 دی‌ است.

وی  افزود: کارفرمایان می‌توانند تا ساعت 24 روز پنج شنبه 19 دی به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کرده و با استفاده از مزایای بخشودگی صددرصد جرائم بدهی خود را بپردازند و این امکان وجود دارد تا بدهی خود را تا اسفند سال جاری نیز پرداخت کنند.

حسینی آذرنوشان با اشاره به 168 هزار کارگاهی که در حال حاضر 580 میلیارد تومان بدهی به تامین اجتماعی دارند، گفت: تاکنون 16 هزار درخواست برای پرداخت بدهی به تامین اجتماعی اخذ شده و متعاقب آن 148 میلیارد تومان بدهی نیز پرداخت شده است.

مدیر کل تامین اجتماعی شرق تهران ادامه داد: کل کارگاه‌های فعال 116 هزار کارگاه است که 168 هزار کارگاه به تامین اجتماعی بدهکار هستند و تفاوت این دو آمار نیز بر آن است که برخی کارگاه‌ها دیگر فعالیتی ندارند. 

وی تصریح کرد: براساس بخشنامه مدیرعامل تامین اجتماعی ایران کارفرمایانی که بیش از 15 میلیارد تومان بدهی به این سازمان دارند می‌توانند با ارائه اسناد و مدارک و تایید عدم توانایی پرداخت بدهی آنان توسط کمیته بحران ستاد مرکزی سازمان؛ بدهی این دست از کارفرمایان در اقساط 48 ماهه دریافت شود. البته کسانی هم که کمتر از 15 میلیارد بدهی دارند ولی با ارائه اسناد و مدارک بتوانند عدم توانایی پرداخت خود در زمینه این بدهی‌ها را ثابت کنند نیز این فرصت به آنها داده می‌شود تا بهمن سال 93 بدهی‌های خود را بپردازند.

آذرنوشان در پاسخ به پرسش تسنیم درباره نارضایتی ارباب‌رجوع در مراجعه به شعب تامین اجتماعی که هر بار نیز مسئولان سازمان کمبود نیرو را دلیل نارضایتی مردم عنوان کرده‌اند، گفت: بنده نمی‌توانم عدم تکریم به ارباب رجوع را قبول کنم زیرا پیکره تامین اجتماعی بسیار بزرگ است و هر چه مراجعه کننده بیشتر شوند انتقادات نیز بیشتر می‌شود ولی ما سعی کرده‌ایم برای جلوگیری از پراکندگی گرفتاری مردم سیستم IT را تقویت کنیم بطوری که هم اکنون در شعب اداره کل تامین اجتماعی شرق تهران در مدت 48 ساعت سوابق بیمه‌ای بیمه‌شدگان ارائه می‌شود در حالی که در گذشته حدود 45 روز طول می‌کشید.

وی ادامه داد: برای احترام و تکریم ارباب‌رجوع سعی کرده‌ایم چیدمان و جانمایی پاسخگویی به مردم را تغییر دهیم. بطوری که پاسخگویی به افراد مسن در طبقات اول شعب تامین اجتماعی صورت می‌پذیرد و در هر شعب نیز یک واحد مشاوره با حضور کارشناسان خبره گذاشته‌ایم تا به افرادی که از قوانین تامین اجتماعی اطلاعات دقیقی ندارند مشاوره ارائه شود.

حسینی آذرنوشان با بیان اینکه 10 درصد کل جمعیت بیمه‌شدگان کشور که بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر می‌شوند به شعب اداره کل تامین اجتماعی شرق تهران مراجعه می‌کنند، افزود: تمام تلاش ما تکریم بیمه شدگان و ارباب رجوع است.

تاریخ درج1392:10:17
کلمات کلیدیبخشودگي
بازدید849
گروهاخبار عمومي