منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 265 نفر
بازدید دیروز: 484 نفر
تعداد کل بازدید: 902788 نفر

مشاهده شماره خبر876

عنوانبرگزاری نخستین کنگره سی‌بی‌آر کشور/توزیع سبد غذایی به محروم‌ترین سالمندان
متن
خبرگزاری تسنیم: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از برگزاری نخستین کنگره سی‌بی‌آر و همچنین اجرای طرح ارائه سند غذایی به محروم‌ترین سالمندان کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یحیی سخنگویی در نشست خبری امروز خود که در سازمان بهزیستی برگزار شد، اظهار داشت: کنگری سی‌بی‌آر برای نخستین بار با حضور میهمانان خارجی در تاریخ یکم و دوم بهمن سال جاری در بابلسر برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: خدمات سی‌بی‌آر از سال 71 در سازمان شروع شد و این طرح با همکاری و فعالیت بهورزان وزارت بهداشت گسترش پیدا کرد تا این‌ که در سال 74 شش استان کشور به طور کامل تحت پوشش این خدمات بودند. 

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی همچنین گفت: در حال حاضر جزو کشورهایی هستیم که در زمینه سی‌بی‌آر مثال زدنی است تا سال 91، 75 درصد از روستاهای کشور تحت پوشش این حزوه قرار گرفتند ضمن این‌که تسهیل‌گران و محلی و بومی در این زمینه استفاده شده است. 

وی با اشاره به تعداد معلولان مشمون این طرح گفت: در حال حاضر 304 هزار نفر از جمعیت روستانی در 31 استان و 331 شهرستان این خدمات را دریافت می کنند و از این تعداد 210 هزار نفر کارت معلولیت داشته و خدماتی مانند پای مصنوعی، سمعک، عصا و ویلچر دریافت کردند.

سخنگویی افزود:‌ در سال جاری خوشبختانه بودجه این حوزه صددرصد افزایش پیدا کرده و به 11 میلیارد تومان رسیده است. 

وی همچنین درباره برگزاری کنگره سی‌بی‌آر خاطرنشان کرد:‌ نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی در سوئیس، ایتالیا، فعالان حوزه سی‌بی‌آر در کشورها هندوستان، مالدیو، مالزی، تاجیکستان، افغانستان و پاکستان در این کنگره حضور خواهند داشت.

وی افزود: در سال 73 که شعار سازمان بهداشت جهانی، تساوی فرصت‌ها و شرایط برای معلولان اجرا شد معلولان روستاهای کشور ما از امکانات برابر معلولان شهری برخوردار شدند و به طور مثال یک فرد معلول روستایی به واسطه دریافت یک ویلچر توانست به متن جامعه روستایی بازگردد.

سخنگویی گفت: سی‌بی‌آر تلاش می‌کند تا فرد معلول از یک طرف و اعضای خانواده وی از طرف دیگر بتوانند به برنامه سلامت، آموزش، امرار معاش، فعالیت اجتماعی و در نهایت به توانمندی دسترسی پیدا کنند. 

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به آمار افرادی که در روستاها خدمات توانبخشی دریافت کردند، افزود: حدود 130 هزار نفر خدمات توانبخشی در داخل خانواده و 41 هزار و 800 نفر خدمات توانبخشی در مراکز مربوطه و 38 هزار نفر خدمات تخصصی دریافت کردند همچنین 2 هزار و 303 نفر وسایل توانبخشی گرفته و از حمایت شغلی نیز برخوردار شدند.

سخنگویی ادامه داد: در حال کمک‌های مالی و حمایت‌های موردی نیز این خدمات به 65 هزار و 300 نفر اراده شد و برای 1500 نفر نیز مناسب‌سازی منزل انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود افراد مجهول‌الهویه در برخی از شهرهای کشور افزود در حال حاضر 800 نفر فرد مجهول‌الهویه در تهران وجود دارد که برای تحت پوشش قرار دادن آن‌ها اعتبارات لازم پیش‌بینی شود که این اعتبار حدود 340 هزار تومان به صورت ماهیانه برای هر فرد است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی همچنین از شروع طرح غربالگری آلزایمر نیز خبر داد و گفت: این طرح به زودی در کشور اجرا می‌شود و به محض تشخیص این بیماری در یک فرد وی جزو معلولیت شدید محسوب می‌شود. 

سخنگویی ادامه داد: اگر اصلاحیه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان انجام شود بیش از 70 درصد مشکلات آن‌ها مرتفع خواهد شد. 

در ادامه کیوان دواتگران مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی اظهار داشت: خدمات سی‌بی‌آر در کشور در حدود 12 سال با بودجه کم‌تر از یک میلیارد تومان در سال فعالیت کرده و دو هدف اصلی آن آگاه‌سازی خانواده و حساس‌سازی جامعه است تا آموزش سلامت به صورت فراگیر در کشور انجام شود. 

همچنین سخنگویی افزود: ما سعی کردیم خدمات خود را به صورت رایگان به افراد نیازمند اختصاص دهیم اما در مواردی با توجه به در نظر گرفتن شرایط اقتصادی خانواده آن فرد ممکن است درصدی از هزینه‌ها از آن‌ها دریافت شود. 

سخنگویی افزود: طرح جدید تأمین سبد غذایی برای محروم‌ترین سالمندان کشور در 11 استان کم برخوردار به صورت ماهیانه 85 هزار تومان برای هر سالمند که تعداد آن 3 هزار نفر است به صورت پایلوت در کشور آغاز شده است. 

وی همچنین گفت: این استان‌ها عبارتند از خراسان جنوبی، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه،‌گلستان، بوشهر و خوزستان.

تاریخ درج1392:10:17
کلمات کلیدیسي بي آر
بازدید923
گروهاخبار عمومي