منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 9 نفر
بازدید امروز: 295 نفر
بازدید دیروز: 484 نفر
تعداد کل بازدید: 902818 نفر

مشاهده شماره خبر913

عنواندیناروند: نظارت وزارت بهداشت بر اسباب بازیها همیشه ضعیف بوده است
متن

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: نظارت وزارت بهداشت متأسفانه همیشه در مورد سلامت و ایمنی اسباب بازیها ضعیف بوده است. در این مورد ابهام قانونی هم داریم. سرب و رنگهای سمی و غیر مجاز به خصوص در مورد اسباب بازیهای خارجی سلامت کودکان را به خطر می اندازد.

به گزارش داروغذا، رسول دیناروند در گفت و گو با  فارس درباره نظارت وزارت بهداشت بر اسباب بازیها توضیح داد: یک بند قانونی وجود دارد که بر اساس آن سازمان غذا و دارو باید بر اسباب بازیها نظارتو کنترل کند اما متأسفانه به صورت تاریخی وزارت بهداشت در این مورد خیلی ضعیف بوده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: به جر در موارد معددی که برخی مواد مربوط به اسباب بازیها را کنترل می کنیم، نظارت وزارت بهداشت در این مورد نظارت ضعیفی است البته تکالیف قانونی هم در این مورد خیلی مشخص نیست.

وی ادامه داد: این مشکلی است که به صورت تاریخی متأسفانه روال شده است البته من از همکارانم در سازمان غذا و دارو خواسته ام این موضوع را بررسی کنند تا اینکه بتوانیم در این مورد نیز فعال شویم.

دیناروند گفت: نظارت بر اسباب بازیها از نظر تأثیر آنها بر سلامت کودکان نیازمد امکانات آزمایشگاهی و نیروهای کارشناسی است که باید در سازمان غذا و دارو تقویت شود و برای ایجاد این ظرفیت همکاران اداره کل نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دارند تلاش می‌کنند.



رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: گزارشهایی وجود دارد که متأسفانه وجود رنگهای غیر مجاز و سمی و مواد حاوی سرب در برخی اسباب بازیها اتفاقات ناگواری را ایجاد کرده است.

وی گفت: گزارشهایی در این مورد در سطح جهان وجود داشته که منجر به جمع آوری اسباب بازی در سطح بازار شده است اما در کشور ما متأسفانه تاکنون در این زمینه اقدامات خاصی انجام نشده است.

پیش از این محمدحسین فرجو، دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی گفته بود: در حال حاضر 95 درصد اسباب‌بازی موجود در بازار خارجی است که 92 درصد آن از چین و 3 درصد از آلمان، اسپانیا، تایوان، ایتالیا و ترکیه و 5 درصد تولید داخل است.

وی افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز معتقد است برای تعیین میزان قاچاق اسباب‌بازی باید میزان مکشوفه را در عدد 5 ضرب کرد، لذا می‌توان براورد کرد 25 درصد اسباب‌بازی موجود در بازار قاچاق است.

فرجو گفت: برای تولیدات داخلی اسباب‌بازی هولوگرام‌هایی نصب می‌شود که مردم می‌توانند عدد هولوگرام را به سامانه 300074010 ارسال کنند.

وی افزود: ما توان تولید اسباب‌بازی را در کشور نداریم و حتی موی عروسک نیز از کشور چین وارد می‌شود.

تاریخ درج1392:10:20
کلمات کلیدیاسباب بازی
بازدید938
گروهاخبار عمومي