منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 460 نفر
بازدید دیروز: 587 نفر
تعداد کل بازدید: 902499 نفر

مشاهده شماره خبر928

عنواندکتر تامینی:آبروی جامعه پزشکی در خطر است
متن

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، دفاع از آبروی پزشکانی که تن به زیر میزی نمی‌دهند را وظیفه وزارت بهداشت دانست و گفت: «دریافت زیر میزی، معضلی است که به جد آبرو و وجهه مقدس جامعه پزشکی در کشور را تهدید می‌کند.»

به گزارش داروغذا، دکتر حسن تأمینی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفت‌و گو با  سینانیوز، ضمن ابراز تاسف از وخامت وضعیت دریافت زیر میزی در بین اعضای جامعه پزشکی، گفت: «با وجود طی دوره‌های متوالی در خصوص پیگیری این مسئله از سوی کمیسیون بهداشت و از طریق وزارت بهداشت، باز هم در نظام سلامت با این پدیده زشت که شئونات حرفه مقدس پزشکی را زیر سوال می‌برد رو به رو هستیم.»

سخنگوی کمیسیون بهداشت، اعلام کرد: «تا پیش از این، زیر میزی موضوعی بود که به صورت علنی و مشهود حتی در مطب‌های خصوصی هم دیده نمی‌شد، اما امروزه شاهد علنی شدن زیر میزی و حتی عادی شدن آن هستیم. پزشکان بدون کوچک‌ترین مشکل و ترسی، شماره حساب خود را برای واریز مبالغی که در برخی مواقع، کلان و سرسام آور هستند، به بیمار ارائه می‌کنند.»



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان این مطلب که تمامی این پزشکان از سوی وزارت بهداشت شناسایی شده‌اند و پرونده‌های آنها در حال پیگیری است، گفت: «با وجود شناسایی‌های انجام شده و البته آگاهی پزشکان از این بررسی‌های جدی باز هم شاهد آمار بسیار بالایی از این تخلف ناپسند در کشور هستیم. این مسئله به جد می‌تواند آبروی جامعه پزشکی را به خطر اندازد و اعتماد مردم به این قشر را در مدت زمان کوتاهی از بین ببرد.»

دکتر تأمینی ادامه داد: «گزارش‌ها و شکایت‌هایی که به دست کمیسیون بهداشت رسیده است، حاوی اطلاعات دردناکی از این تخلف‌ها است. دریافت مبالغ کلان از سوی پزشکان در کنار هزینه‌ بیمارستان‌های دولتی، یکی از عواملی است که موجب می‌شود تا افراد جامعه با انجام یک جراحی نه چندان بزرگ و حساس به زیر خط فقر سقوط کنند.»

به گفته این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، باید جلوی دریافت زیر میزی با پیگیری‌های جدی‌تر وزارت بهداشت تا قبل از پیش آمد‌هایی که عوارض جبران ناپذیری داشته باشند، گرفته شود. مردم نمایندگان مجلس را، وکلای خود می‌دانند تا این مسئله را به نمایندگی از آنان برای کاهش بار هزینه‌های درمانی، پیگیری کنند.

وی در پایان تأکید کرد: «بیماری با جان مردم سر و کار دارد. زمانی که یکی از اعضای خانواده نیازمند خدمات درمانی است، خانواده ناچار به پرداخت آن خواهد بود.هیچ کس حق ندارد از این مسئله سوء استفاده کند.»

تاریخ درج1392:10:21
کلمات کلیدیآبروی جامعه پزشکی
بازدید933
گروهاخبار عمومي