منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 2 نفر
بازدید امروز: 189 نفر
بازدید دیروز: 484 نفر
تعداد کل بازدید: 902712 نفر

مشاهده شماره خبر929

عنوانپیشرفته‌ترین مرکز پزشکی هسته‌ای مازندران در آمل افتتاح شد
متن

پیشرفته‌ترین و مجهزترین مرکز پزشکی هسته‌ای مازندران با بیش از 10 میلیارد ریال هزینه در آمل افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش داروغذا به نقل از  خبرگزاری فارس، پیشرفته‌ترین و مجهزترین مرکز پزشکی هسته‌ای مازندران با حضور مسئولان شهری در آمل افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این مرکز امکان تصویربرداری با گاما کمرا دو سر زیمنس محصول مشترک آلمان و آمریکا را داشته و اسکن‌های دوبعدی و سه بعدی (Planer & SPECT)، قلب، استخوان، کلیه و تیروئید را انجام می‌دهد.

رئیس نظام پزشکی آمل در این مراسم بیان داشت: حق مردم ما است تا از پیشرفته‌ترین امکانات پزشکی برای درمان استفاده کنند.

منوچهر مجد ابراز داشت: بار دیگر در این شهرستان شرایطی مهیا شد تا از امکانات جدیدی بهره‌مند شوند.



موسس و مسئول فنی مرکز پزشکی هسته‌ای آمل نیز در این مراسم، این مرکز را دارای پیشرفته‌ترین و نوین‌ترین دستگاه برای عکسبرداری با عنوان زیمنس محصول مشترک آلمان و آمریکا دانست.

مرتضی بحری یادآور شد: این مرکز دارای اتاق تزریق، اتاق اورژانس با امکانات کامل اورژانسی، اتاق خط اشعه، تست ورزش، اسکن قلب، اتاق ویزیت توسط پزشکان و 4 سرویس بهداشتی برای بیماران تحت درمان و افراد عادی است.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این مرکز گفت: مریض‌مداری و رضایت بیمار در اولویت ما است.

بحری تصریح کرد: این دستگاه به شکلی طراحی شده که برای معلولان و افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند برای عکسبرداری راحت امکان‌پذیر است و می‌تواند عکسبرداری را در زاویه‌های مختلف برای بیمار انجام دهد.

به گفته موسس و مسئول فنی مرکز پزشکی هسته‌ای آمل، خدمات ارائه شده به بیمار در سیستم کامپیوتر ثبت و درج می‌شود و حتی بر روی مانیتور نمایش داده می‌شود.

این متخصص دارای بورد تخصصی پزشکی هسته‌ای اعلام کرد: امروزه این دستگاه مجهز تنها در پنج شهر کشور در حال استفاده است و برای نخستین‌بار در مازندران، شهرستان آمل توانست این دستگاه عکسبرداری را برای بیماران نیازمند به کار بگیرد. 

وی یکی از مزیت‌های این دستگاه را نصف‌شدن زمان تصویربرداری و سرعت پیدا کردن کار درمان برای بیمار عنوان کرد و گفت: در رادیولوژی تصویربرداری به صورت ارگانیک و ساختاری بوده ولی در دستگاه پیشرفته زیمنس با به کارگیری بافت زنده عملکردهای موجود بررسی می‌شود البته به علت مقدور نبودن جابه‌جایی نیز برای استقرار دستگاه زمین خریداری شده و با استفاده از تسهیلات بانکی بیش از 10 میلیارد ریال برای آن هزینه شد.

تاریخ درج1392:10:21
کلمات کلیدیپزشکی هسته ای
بازدید961
گروهاخبار عمومي