منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 9 نفر
بازدید امروز: 320 نفر
بازدید دیروز: 505 نفر
تعداد کل بازدید: 905261 نفر

مشاهده شماره خبر947

عنوانوزير بهداشت: تحقيقات بايد منجر به تولید محصول در حوزه دارو، تجهیزات و روش های تشخیصی و درمانی شود
متن

وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي گفت: تحقيقات بايد منجر به كسب دانش فني و توليد محصول شود.

به گزارش خبرنگار وب دا؛ دكتر سيدحسن هاشمي در مراسم تقدير از برگزيدگان نوزدهمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي ضمن بيان اين مطلب بر ضرورت كيفي شدن تحقيقات تاكيد كرد و افزود: تحقيقات نبايد فقط منجر به چاپ مقاله شود بلكه بايد اهداف بلند مدت را در نظر داشته باشد و براي توسعه كشور در زمينه هاي علمي و تحقيقاتي انجام شود.

وي با بيان اين كه نيازمند انجام تحقيقات مولد و نافع هستيم كه از يك سو تكيه بر دانش داشته باشد و از سويي معطوف به عمل باشد، گفت: در حال حاضر نياز كشور به انجام تحقيقاتي است كه منجر به كسب دانش فني شود و دانش فني، توليد محصول را فراهم كند.

وزير بهداشت، توليد محصول در حوزه پزشكي را شامل دارو، تجهيزات و روشهاي تشخيصي و درماني عنوان كرد.

وي در ادامه ضمن تشكر از برگزيدگان جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي خطاب به دست اندركاران برگزاري اين جشنواره گفت: تدبيري انديشيده شود تا سهم برگزيدگان جشنواره در پيشبرد علوم و فنون حوزه پزشكي مشخص شود و به طرح هايي كه در راستاي تحقق اين هدف بود امتياز بيشتري داده شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن ارائه گزارشي كوتاه از دستاوردهاي سلامت كشور گفت: اميدواريم بتوانيم د ردولت يازدهم در حوزه دارو 25 درصد وابستگي به خارج از كشور را كم كنيم و نيز در زمينه واكسن وابستگي كشور به واردات را قطع نمائيم.

وزير بهداشت با اشاره به اين كه حوزه سلامت نيازمند روابط انساني و اخلاق پزشكي است افزود: چنين جشنواره هايي مثل جشنواره رازي بايد علاوه بر ايجاد رقابت در علوم و فنون كه باعث ارتقاء علمي كشور مي شود در بحث اخلاق در پزشكي نيز ميان محققان و پزشكان نيز ايجاد رقابت كند.

و ي خاطر نشان كرد: خودباوري در تمامي عرصه هاي علمي و تحقيقاتي بايد بدون بزرگ نمايي باشد. چراكه بزرگ نمايي ممكن است به تحقيق و پژوهش آسيب بزند.

tm.aspx?s=hashemi2_173695.jpg|1110100!10

تاریخ درج1392:10:23
کلمات کلیدیتحقیقات
بازدید825
گروهاخبار عمومي