منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 381 نفر
بازدید دیروز: 505 نفر
تعداد کل بازدید: 905322 نفر

مشاهده شماره خبر949

عنوانانتقاد از تبلیغات فریب دهنده جراحی پلاستیک
متن

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، نسبت به اعمال جراحی زیبایی توسط پزشکان غیرمرتبط با این رشته پزشکی انتقاد کرد و علت آن را ناشی از قانون 90 سال قبل سازمان نظام پزشکی کشور دانست.

به گزارش داروغذا به نقل از مهر، دکتر سید ابوالحسن امامی در نشست خبری که روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به گرایش افراد میانسال به انجام جراحی پلک و اطراف چشم، اظهارداشت: با توجه به اینکه آثار پیری از دور چشم شروع می شود، در نتیجه درخواست و تقاضا برای جراحی زیبایی دور چشم، افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به بالا بودن تقاضای دختران جوان برای کشیدن ابرو، گفت: بسیاری از افراد متقاضی این کار، نیازی به انجام آن ندارند.

امامی ، یکی از آثار کشیدن ابرو را برهم خوردن استانداردهای زیبایی چشم و ابرو عنوان کرد و افزود: متاسفانه اکثریت قریب به اتفاق خانمها، ابروی خود را به حالت 8 بالا می برند.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با عنوان این مطلب که وقتی فرد پا به سن می گذارد فاصله ابرو و پلک کم می شود، ادامه داد: کسانی که جراحی کرده اند، وقت مطالعه و تماشای تلویزیون، زود خسته می شوند و پلک آنها سنگین می شود.



در ادامه دکتر عباس کاظمی دبیر کنگره پری اوربیتال با اشاره به تزریق ژل که تقاضا برای انجام آن زیاد شده است، گفت: دو جور کار برای زیبایی صورت انجام می گیرد که یکی از آنها جراحی و دیگری، تزریق بوتاکس و ژل است.

وی با عنوان این مطلب که دنیا به سمت شیوه های تکمیلی و استفاده از تکنیکهای غیرتهاجمی در جراحی پلاستیک پیش می رود، افزود: حتی در انجام اعمال جراحی، به سمتی حرکت می کنند که کمترین خط و خطوط در جراحی پلاستیک باقی بماند.

در همین حال رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا سایر پزشکان غیرمتخصص به مقوله جراحی پلاستیک ورود می کنند و مشکلاتی را به وجود می آورند، گفت: نبود نظارت دقیق بر عملکرد پزشکان، باعث شده تا امروز هر اتفاقی را در جامعه شاهد باشیم.

امامی با انتقاد از برخی تکنسین های اتاق عمل که با یک پزشک قرارداد می بندند و بعد از اینکه خودشان جراحی پلاستیک را انجام دادند، حق پزشک را پرداخت می کنند، افزود: متاسفانه، افرادی به رشته جراحی پلاستیک ورود می کنند که آموزش کلاسیک نمی بینند.

وی با اشاره به گزارشهای سازمان پزشکی قانونی از شکایتهای جامعه پزشکی کشور، گفت: از مجموع شکایتها در حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی، 10 درصد مربوط به جراحان پلاستیک است و 90 درصد آن شامل کسانی است که به این رشته ورود کرده اند.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با اشاره به تبلیغات فریب دهنده در جراحی پلاستیک و زیبایی در کشور، افزود: مشکل ما این است که قانونی در نظام پزشکی داریم که این اجازه را به پزشکان می دهد که بعد از 7 سال که مدرک می گیرند، می توانند هر کاری انجام دهند. 

وی با عنوان این مطلب که این قانون مربوط به 90 سال پیش است، گفت: این قانون غلط باید اصلاح شود. زیرا، امروز، رشته پزشکی تخصصی شده است.

امامی تاکید کرد: مردم و متقاضیان جراحی پلاستیک، نباید فریب تبلیغات دروغین را بخورند. بلکه با مراجعه به پزشک و جراح همان رشته، از توصیه های علمی آن پزشک برخوردار شوند.

تاریخ درج1392:10:23
کلمات کلیدیتبلیغات
بازدید912
گروهاخبار عمومي