منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 259 نفر
بازدید دیروز: 505 نفر
تعداد کل بازدید: 905200 نفر

مشاهده شماره خبر951

عنواناجرای قانون برنامه پنجم می‌تواند به حل مشکلات بهداشت و درمان کمک کند
متن

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر این که متولی سلامت در کشور وزارت بهداشت و درمان است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که قوانین خوبی در کشور وجود دارد اما اجرای قانون برنامه پنجم می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

به گزارش داروغذا، احمد آریایی‌نژاد در گفت‌وگو با  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با تاکید بر این که وزارت بهداشت و درمان متولی سلامت در کشور است، گفت: البته ممکن است افراد نیز در حفظ سلامتی خود سهیم باشند، اما دستگاه متولی قطع به یقین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی درباره این که مجلس چه کمکی می‌تواند در بخش قانونگذاری در حوزه سلامت داشته باشد، گفت: خوشبختانه ما خلاء قانونی نداریم اما اگر حتی بخشی از قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه عملیاتی شود بقیه کارها پیش‌کش.


این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: اجرای برنامه پنج ساله پنجم توسعه می‌تواند بسیاری از مشکلات را در تمامی حوزه‌ها به ویژه سلامت حل کند البته به شرطی که منابع لازم نیز تامین شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: بنابراین ساختار، مدیریت و برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد که ما را به اهداف مورد نظر در برنامه پنجم نزدیک کند.

آریایی‌نژاد درباره این که چرا علی‌رغم تعداد زیاد بیمارستان‌ها اما تجهیزات لازم انجام نمی‌شود، گفت: گرچه تامین منابع شرط اساسی است اما معتقدم چرخش مالی کشور ناقص است و ما باید هر چه که به دست می‌آوریم هزینه کنیم. بیشتر از درآمد که نمی‌توان هزینه کرد. لذا این مساله نیاز به مدیریت و توانمندی دارد.

وی تصریح کرد: اگر درآمد ما کمتر از هزینه باشد دچار ورشکستگی می‌شویم و باید مدیریت صحیح به داد کشور و به ویژه حوزه سلامت برسد.

تاریخ درج1392:10:23
کلمات کلیدیبرنامه پنجم
بازدید866
گروهاخبار عمومي