منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 423 نفر
بازدید دیروز: 388 نفر
تعداد کل بازدید: 903334 نفر

مشاهده شماره خبر957

عنوانمعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران: بسياري از مشكلات بخش درمان با مراجعه بيماران از طريق سيستم ارجاع برنامه پزشك خانواده كاهش مي يابد
متن

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي مازندران در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به حجم فراوان مراجعه به بخشهاي دولتي افزود: در صورت اجراي كامل برنامه پزشك خانواده و مراجعه بيماران از طريق سيستم ارجاع به مراكز درماني، بسياري از مشكلات بخش درمان كاهش مي يابد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، دكتر ايوب برزگر نژاد، با اشاره به اجراي برنامه پزشك تمام وقت در مراكز درماني استان از سال گذشته گفت:  اين طرح با مشاركت ۱۲۰ پزشك در استان اجرا شد.
وي، كاهش سردرگمي بيمار و عدم پرداخت غير متعارف هزينه درمان را از نتايج مثبت اين طرح عنوان و تصريح كرد:  با حضور پزشكان تمام وقت در مراكز درماني بسياري از مشكلات بيماران حل شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي مازندران، اعتماد بيماران به پزشكان مراكز دولتي را يكي از دلايل بارمراجعه به اورژانسها و بيمارستانهاي دولتي دانست و اظهار داشت: در حال حاضر اورژانسهاي ما روند مطلوبي دارند به طوري كه توانسته اند در اعتباربخشي رتبه هاي خوبي را كسب نمايند.
دكتر برزگر نژاد، مبنا و اولويت اصلي در سيستم درماني را جلب رضايت بيماران دانست و گفت: به همين دليل با تلاشهاي صورت گرفته طي سالهاي اخير توانسته ايم در بخش رضايتمندي و رسيدگي به شكايات و حاكميت باليني رتبه برتر را كسب نماييم.
وي، كاهش خطاي پزشكي را يكي ديگر از اهداف سيستم درماني برشمرد و اظهار داشت: در راستاي حفظ حقوق بيماران و تضمين كيفيت خدمات، موارد خطرزا را شناسايي و رصد مي كنيم تا تكرار نشوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي مازندران، در بخش ديگري از سخنانش، با اشاره به وجود ۳۴ بيمارستان در سطح استان افزود: ۲۳ بيمارستان دولتي، ۵ بيمارستان خصوصي، ۵ بيمارستان تامين اجتماعي و يك بيمارستان متعلق به دانشگاه آزاد در استان فعاليت دارد.
دكتر برزگر نژاد ادامه داد: ۳هزار و ۱۲۵ تخت مصوب و ۲هزار و ۶۹۰ تخت فعال در بخشهاي دولتي وجود دارد كه ظريب اشغال اين تختها ۷۲ درصد است.
وي زمان ميانگين اقامت بيمار در بيمارستانها را ۳ روز دانست و اظهار داشت: ۱۳۶ تخت رواني و ۴۴ تخت سوختگي دولتي در استان وجود دارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي مازندران، بيان داشت: در مجموع يك هزار و ۸۲۸ پزشك عمومي، ۸۵ پزشك فوق تخصص، ۵۰۶  دندانپزشك عمومي و ۳۲ دندانپزشك متخصص در يك هزار و ۵۰۵ مطب به مردم استان خدمات درماني ارايه مي دهند.
دكتر برزگرنژاد، با اشاره به وجود ۱۵۱ دستگاه دياليز در مراكز دولتي، گفت: ۷۸۵ بيمار دياليزي، ۲هزار و ۱۹۵ بيمار تالاسمي، ۲۰۴ بيمار هموفيلي، ۹۶۰ بيمار ام اسي، يك هزار و۶۰۰ بيمار سرطاني و ۶۰۰ بيمار پيوندي در سطح استان شناسايي شدند.

تاریخ درج1392:10:24
کلمات کلیدیبرزگرنژاد
بازدید966
گروهاخبار عمومي