منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 10 نفر
بازدید امروز: 400 نفر
بازدید دیروز: 575 نفر
تعداد کل بازدید: 903886 نفر

مشاهده شماره خبر998

عنوانابراز نگرانی رییس شبکه هپاتیت کشور از قطع بودجه لوازم پیشگیری ازبارداری/مجلس:بودجه مربوطه قطع نشده است
متن

قدس آنلاین_ هنگامه طاهری_ عضو کمیسیون تلفیق و بودجه گفت: مجلس در جریان جابجایی بودجه های وزارت بهداشت نیست.

امروز سایتها از قطع بودجه‌های مربوط به برخی از لوازم پیشگیری از بارداری از قول رئیس شبکه هپاتیت کشور خبر دادند و عنوان کردند که وی نسبت به افزایش بیماری‌های ناشی از رفتارهای پرخطر جنسی به دنبال حذف این خدمات ابراز نگرانی کرده است.
دکتر سید موید علویان در این خصوص تاکید کرده : هدف غایی بخشی از خدمات و امکاناتی که قبلا به عنوان یکی از ابزارهای کنترل جمعیت از آن تعبیر می‌شد، جلوگیری از انتقال بیماری‌ها بوده است.
در خصوص شیوع رفتارهای پر خطر جنسی سید حسن چلک رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران هم اعلام کرده بود که از سال 65,   12.5 درصد کسانی که به ایدز مبتلا شدند بر اثر روابط جنسی محافظت نشده بود که همین آمار در سال 91 به 37 درصد افزایش پیدا کردو در سال جاری تعداد افرادی که وارد مرحله بیماری شده اند به 5 هزار و 411 نفر رسیده است.
دکتر اعظم السادات موسوی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با اشاره به یکی دیگر از بیماریهای در حال شیوع ناشی از رفتارهای پر خطر جنسی خاطر نشان کرده بود که اکثر زنان ایرانی رفتار های پر خطر جنسی ندارند اما قربانی رفتارهای جنسی همسرانشان می شوند.
این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین با اشاره به شیوع بیماری زگیل تناسلی, یکی از علل ابتلا به آن را روابط آزاد جنسی عنوان داشت.
اما در این مورد موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه  به خبرنگار قدس آنلاین ابراز بی اطلاعی کرد و گفت : وقتی در مجلس بحث سقط جنین بود در باره جنین هایی که ناقص الخلقه به دنیا می آیند و عارضه دارند عنوان شد که تحت نظر پزشک می توانند سقط شوند. اما موضوعی که امروز دکتر علویان اعلام کردند مطلقا در مجلس عنوان نشده و اگر در وزارت بهداشت جابجایی بودجه بوده مجلس در جریان نیست.
او همچنین گفت: پیوستهای بودجه توسط وزارتخانه ها به اطلاع مجلس می رسد اما این که بودجه کم و زیاد شده باشد در اختیار وزارت بهداشت است.
وی افزود تا جایی که من اطلاع دارم د ر خصوص کاهش یا افزایش بودجه برای لوازم پیشگیری از بارداری خود دولت اقدام کرده .
به گفته وی دولت می تواند در مورد کاهش و افزایش بودجه بدون هماهنگی با مجلس اقدام کند اما اگر موضوع حساسی باشد مجلس ورود پیدا خواهد کرد.
البته در همین خصوص مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان نیز به خبر نگار ما  اظهار داشت : بهتر است در این خصوص مسوولان کشوری اطلاع رسانی کنند و آمار بدهند .
وی گفت: هنوز بودجه این مورد قطع نشده و طبیعتا وزارت بهداشت می تواند بر اساس داده ها و اطلاعاتی که دارد در خصوص تقسیم بندی بودجه های وزارتخانه  تصمیم بگیرد و در مورد هزینه کرد آن اولویت بندی کند.
او تصریح کرد : حتی در سال 91 هم که با افزایش بیماریی چون ایدز مواجه شدیم هنوز بودجه لوازم پیشگیری قطع نشده بود اما ما باز هم با افزایش آمار ایدز مواجه شدیم.حالا این که هنوز این بودجه قطع نشده و کسی بیاید بخاطر کاهش یا قطع بودجه از احتمال افزایش بیماریهای پر خطر جنسی ابراز نگرانی کند جای سوال دارد.
او یادآور شد : اگر در این خصوص درخواستی دارند اول به وزارت بهداشت بدهند تا وزارت بهداشت با دولت مطرح کند و اگر با کمبود مواجه شدند در مجلس مطرح نمایند. 

تاریخ درج1392:10:27
کلمات کلیدیقطع بودجه
بازدید868
گروهاخبار عمومي